Gott tillbehör

 
 
Bland de godaste tillbehören är enligt mej grönsakerna, de får gärna utgöra mer än halva måltiden. Här i form av tomat, avocado, basilika, oliver och mozarella
 
 
Kyckling med en god kryddblandning och som varmt tillbehör Pestobakad blomkål!
 
 
Hej på er
Vardagsveckan börjar se slutet, nu gäller det bara att klara av torsdagen sedan glider vi in i fredagsfeelingen vänner!  Jag, Filippa och mamma ska gästa huvudstaden över helgen med shopping och mysmiddagar på schemat.
Ska bli riktigt trevligt att umgås bara vi tre!
A och Nikki tar istället en tur till fjällstugan och Nikki längtar :)
 
Har ni torka i vardagsmatsinspirationen så ska ni absolut prova min middag som jag åt i går! Ja steka kyckling och fixa sallad kan ni ju.....
Tillbehöret i form av blomkål får ni recept på här (fast det är knappt lönt att skriva ner för detta enkla memorerar ni snabbt)
 
Dela ett mindre blomkålshuvud i buketter som läggs i en ugnsfast form
Klicka över röd pesto och liksom "massera " runt kålen
Häll över 1-2 dl grädde
In i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter
 
Gott som tusan till kycklingen!
 
Ha det fint //PIllan


Mums, vad gott! Ska jag minsann prova, alltid kul med lite nya tips!
Kram Jennica





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se