Middag för två

 
 
Titta här är hon ju, min stora fina Filippa som jag lyckades knipsa av ett kort på som hastigast under middagen igår....
 
 
Laxmiddag som smakade toppen
 
 
Ja igår fick jag äntligen en middag på tu man hand med Filippa eftersom A och Nikki dragit till fjälls.
Vi åt en alldeles utmärkt rätt som var snabb att tillaga!
Bara stek lax i kokosolja (salta lite) fräs bladspenat också den i kokosolja och pressa över en vitlöksklyfta plus lite salt.
Koka blomkål i en skvätt grädde (behöver inte täcka kålen helt) tills den mjuknar, krydda med muskot. Mixa med stavmixer till en puré.
Häll över i små ugnsfasta formar och riv lite västerbottenost över. In i ugnen så osten smälter
Servera med några kalla grönsaker, vi tog paprika för lite tuggmotstånd och fräschör!
Efterrätt hade jag också fixat och även det blev enklast möjliga... Vispa grädde med lite lakritspulver. Varva i glas med frusna hallon och lite kokossocker, toppa med kokosflakes.
Låt dessa stå till sig en halvtimma i kylen. mums!
 
Så vidare länge fick jag dock inte "rå om" henne för efter middagen ville hon ha skjuts till ungdomsgården och den här mamman blev sittande i soffan framför Idol.... ;)
 
//PIllan


Så gott med fisk!! Den där rätten ser bra god ut alltså! Trevlig fortsatt helg. Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se