Hallonsylt

 
 
Ett tips på snabb "hallonsylt" denna måndag!
Här har jag tagit typ 2 dl frusna hallon som jag kokar upp med ett par msk chiafrön och ca 2 tsk stevia strö. Låt puttra nån minut och låt sedan chiafrön svälla i ca 10 minuter. Konsistensen blir väldigt lik vanlig hallonsylt men den här varianten är betydligt nyttigare. Stevia går såklart att utesluta för hallon är ju goda precis som dom är!
 
 
Smakar ljuvligt med ljummen sylt direkt på bananpankisarna!
 
 
Måndag och jag är precis hemkommen från jobbet, ny vecka nya tag :)
Tjejerna sover hos mina päron eftersom A är bortrest och jag börjar kl 06 i morgon.
På tal om A så hade resan gått bra, jag har pratat med honom och även fått mess med både bad och golfbilder ;) Skönt, nu har han klarat att resa helt själv och kan mao inte backa ur då vi planerar att resa hela familjen nästa år ;)
 
Filippa har varit i Vemdalen på eftermiddagen och fixat nya pjäxor inför kommande säsong. Denna gången formgjutna efter hennes fötter. Gjorde tydligen lite ont att fixa just detta men det blir säkert toppen att köra i dessa i vinter. Säsongen drar igång med träningsläger om ett par veckor så nu måste hon lägga in en växel i gymmet! Gäller att vara stark i främst ben och bål!
Själv besökte jag såklart gymmet i morse, så nu kickar vi igång denna något kyliga vecka!
 
//PIllan


Tack för tipset! De där lär testas när tid finns! Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se