Tvingas ge upp...

 
 
 
Mitt andra hem, gymmet! Jag älskar att vara där och få svettas, få endorfinerna att hoppa och känna att kroppen blir pirrig av lycka! Kan bara tänka mej hur det skulle vara om jag blev allvarligt sjuk eller skadad och tvingades sluta med detta....
 
 
Nä jag ska inte ge upp mitt tränande eller så men en liten liten del av den....
Jag hade ju en utmaning för min egen skull som jag har tränat på under våren (uppehåll i sommar) och fortsatt med nu på senasommaren.
Att stå på händer och göra push ups (typ armhävningar samtidigt som jag står på händer)
Men jag har på senaste tiden insett att just detta plus tillhörande övningar på boll och bräda bara gör min nacke sämre och sämre....
Det är ju en riktigt tuff utmaning och eftersom jag har problem med nacken sedan tidigare så har jag sakta insett att detta försämrar den :(  Trist som tusan men efter gårdagens pass så sitter jag nu här med en grym nack-spärr och bara längtar tills på fredag då jag ska tillbaka till massören igen!
 
Ja så nu får jag helt enkelt hitta på nån ny utmaning som jag kan ta mej an i höst! Några förslag ??
Inget med löpning och lopp tack, nej det ska vara liksom mer styrke- relaterat !
 
//PIllan


Jag vet.. dansa med mej!
:)

Aktivera dig med någon annan träning. Simma? Eller gör övningar som inte drabbar din nacke... Fråga någon på gymmet som kan ge dig övningar mm... Fortsätt gå till massören! Kram

Ser att du tränar med kettlebells.. Har du nåt bra träningsprogram med dem? Finns ju på nätet vet jag, men det är inte lika inspirerande! ;)

Svar: Hej MickanNej jag tränar inte med kettlebells efter nåt speciellt program utan brukar använda dem lite då och då i mina pass. Främst använder jag dem för att få upp pulsen tex kettlebellsvingar!

Ha det fint PIllan
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se