Utefixardag idag!

 
 
 
Läskande is-te  serverar jag i mina fina Mason Jars
Mycket mynta i är gott och jag har fortfarande en hel del växande ute på altanen!
Koka 1 liter vatten med typ 3 påsar grönt the (dra sedan i nån minut)
Tillsätt honung, riven ingefära, pressad lime
Låt svalna
I med massor med is och mynta, gotti
 
 
God morgon, god morgon tralalalala....!
 
Jomen så känns det idag, vaknat utsövd och sitter med kaffet i ensamheten på nedervåningen (Sessan tassar så tyst så jag märker henne knappt..) Som vanligt är min utsikt riktad ut över vattnet så jag får se då dimman där ute sakta skingras, tröttnar aldrig på detta "skådespel"
 
Filippa har sovmorgon idag och mini sover hos mormor.....
Det var så att jag var med Carina och spelade en kort runda igår vid 17-tiden och då var Nikki hos mina föräldrar. Kom dit strax efter 19 för att hämta henne men NOPE hon skulle sova där. OK jag gick ut, startade bilen och började köra då min mamma kommer viftandes med armarna... Då hade mini ändrat sig...
In i bilen och hem
Hinner vara hemma i 10 minuter sedan börjar hon gråta och ska till mormor... Jag säger att nu får hon stanna hemma men hon propsar på att iaf få ringa mormor.
Hör då hur hon snyftar och hulkar och ber mormor komma och hämta henne!!! Jo då, visst kommer mormor susande som blixten, bortskämda barn!! ;)
 
Nu har vi en ledig dag tillsammans och vädret ser verkligen lovande ut så nu ska vi minsann ta hand och gården. Klippa gräs, tömma blomkrukor, plocka ihop lite kuddar och annat pynt som är somrigt....
Tror det blir en skön dag!
 
//PIllan


Det låter härligt! Jag ska prova på att göra ditt is-te. För mig blir det också trädgårdsarbete idag. Ha en bra dag!

Hah beslutsångest :) hoppas natten gick bra iaf :) å så gott de där såg ut

Åh jag älskar iste och har en hel drös med mynta kvar därute. Tack för tipset!

Låter som en mysig dag! Jag har tyvärr suttit inne på kontoret hela dagen, men solen den har skinit där ute och det är riktigt härligt! :)
Kram!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se