Träningspass & Tandvärk

 

Kettlebells är väldigt bra redskap och i dagens pass används dom till kettlebells-svingar och även en del till armhävningar.
 
 
Boxjumps... hatkärlek på den va?!
Här använder jag en plint men annars går det lika bra med step up bräda, höj den på högsta
 
 
Jag varierar mina armhävningar och börjar på tå och med KB:s för att komma lite "djupare". Ju tröttare jag blir under passets gång så gkr jag med händerna i golvet och slutligen även på knä!!
 
 
 
Direkt efter avslutat pass... Not so fancy ;)  Men jäkligt nöjd!
 
 
 
Ja som jag lovade så kommer här fredagens träningspass om ni är intresserade!
Det ger en all around träning för hela kroppen och både flås och styrka
Jag höll på i 36 minuter och körde då lite över mitt medel-tempo, så här kan ni jaga minuter om  ni är ute efter det!!
Jag och min kropp har inte riktigt lärt känna varandra efter att jag börjat med min medicin så därför tar jag det ganska "piano" och tillät mej flåsa ut riktigt då jag behövde det! Men håll uppe tempot igenom passet och vila inte allt för länge :) ca 15-20 sekunder sedan på´t igen bara
 
Vi ska jaga 100 repetitioner och 1000 metrar
 
8 olika övningar som vi gör 25 st av och 250 meter, i fyra varv och sedan är uppdraget slutfört!!
 
Wall Ball
Squats/Benböj
Box Jump
KB-Svingar
Armhävningar
Sit ups
 
25 av varje
 
Rodd i maskin
Stakning i maskin
 
250 meter i varje maskin
 
Hoppas ni provar och Lycka Till!
 
 
Söndag morgon och idag är väl vädret allt annat än roligt ute... :( Spöregn och ett par plus grader..!
Igår var det riktigt vår väder och det luktade grillat överallt man gick!
Vi var bjudna på middag hos mina föräldrar och fick en supergod räkgryta som vi alltid åt då jag var yngre. Mamma hade dammat av det gamla receptet och jag ska absolut skriva av det!
 
Hörrni jag har tandvärk.... Eller det är en sådan där onödig visdomstand som jag haft i 20 år som liksom bara är framme en pytteliten bit och typ en gång om år bestämmer den sig för att göra sig påmind! Satan i gatan vad ont det gör, jag äter värktabletter och tycker synd om mej själv...
 
Ha en skön söndag //PIllan


Herregud hoppar du upp på den höga prylen:)jag hade slagit i hjäl mig på vägen haha,duktig du är själv måste jag komma igång igen:) är så vansinnigt lat o träningsmotivationen är allt annat än på top men det kanske kommer när man sätter spurt igen?
Vill så gärna :) Har du tips på att komma igång? :) krya på tanden vet precis vad du menar har en likandan som gör ont till o från,kramar

Aj då tandvärk är inte kul på något sätt, hoppas det ger med sig fort. Här är det också trist väder, blåser halv storm, så det blir en innedag i eftermiddag. Kramisar Tina

bra övning på den där plinten :) härligt med träningsinlägg. vilket pepp. kram

Fy.. ja hundra gånger hellre träningsvärk än tandvärk. Huga..
Hoppas det ger sej snabbt.
Tack oxå för pepp Pernilla! :-)
/ Malin
malinedlund.blogg.se

Men oj vad imponerad jag blir! Tjoho!

Jag har kommit igång med träning sedan 2 månader tillbaka, men kör fortfarande väldigt basic. Men det är aldrig för sent att komma iform igen! :-)

Kram Malin





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se