Dagen som slutade med jobb!

 
 
Min söndag började tidigt ute i trädgården. Rensning och flytt av några blommor.
Kratta lite och klippa lite
Gå runt och titta på blommorna som faktiskt är så vackra nu och jo några pioner är fortfarande i blom...det är augusti...
 
 
 
 
Nikki var lite seg i starten och hängde framför tv:n framåt 10-tiden, sedan blev det full fart!
Vädret var halvskapligt och vi tog på oss shorts
 
 
 
 
Här hänger vi mesta delen av vår tid, här på altanen och på gräsmattan nedanför.
Full fart och mycket aktivitet, ingen som ser oss om dom inte kommer från sjösidan då... 
Här kan man springa runt i bikini, slå några golfbollar eller köra ett styrkepass.
Baksidan av huset har gott om plats för diverse aktiviteter!
 
 
 
Vi hade glass kvar i frysen efter Nikkis kalas och det blev en strut åt oss båda, första glassen för mej i sommar!
Glass äter man (jag) vid varmt väder... Sommaren har inte varit varm, det vet ni redan... :/
 
 
 
Min telefon ringde under förmiddagen och det var min vännina och kollega som var på väg till akuten med sin dotter. Hon hade ramlat och gjort illa armen och värken ville inte släppa.
Vänninan skulle börja jobba på eftermiddagen men var såklart osäker om hon skulle hinna hem... Jag erbjöd mej att hoppa in i hennes läge om hon blev sen.
 
Jag och Nikki roade oss i några timmar men fick sedan ett sms att armen var av och operation väntade!
Mormor ställde upp och passade Nikki och jag gav mej hastigt iväg på jobbet.... mitt i semestern sådär...
Helt OK för min del då man hjälper en vän och helt OK då man vet att det är trots allt tre lediga veckor kvar för min del!
 
Så söndagen slutade med jobb men idag tar vi ledigt :)
 
//PIllan


Gott att få ställa upp för en vän.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se