Simple & Fresh

 
 
En kruka med basilika har jag oftast på min köksbänk och så även nu..... Jag tycker den är ganska vacker, den doftar gott och den är en favoritkrydda i diverse såser och sallader!
 
 
 
 
En ständig sommarfavorit (eller egentligen året om) är en enkel Caprese sallad, älskar dessa enkla smaker tillsammans!
En rejäl dos med svartpeppar och olivolja enligt min smak
 
 
 
God morgon torsdag
 
Lite ont här och var i kroppen och det är träningsvärk! Jippi, jag gillar verkligen då jag har lite tränigsvärk emellanåt för det betyder att jag antingen gjort nåt nytt i träningsväg, lyft tungt eller är tillbaka från ett längre eller kortare uppehåll! 
Den här gången var det nog att kroppen inte är riktigt inne på tunga vikter utan under sommaren har jag mest kört kroppsvikter, tempo och många reps.
 
Jag och Katarina hade en dejt i gymmet och det blev lite tyngre för axlar och lättare för benen, riktigt skönt!
Vi kikade också in i den nya Crossfit-boxen som är på G i vårt gym. Ska bli grymt att få börja köra lite pass där i höst !!
 
 
 
 
 
Igår hade vi även fullt hus här hemma med gäster som "rullade på" under dagen och vissa blev till och med nattgäster.
Nikkis ena bästis Sigge hade vägarna förbi (han har flyttat 10 mil bort) och kom in för att gratta damen i efterskott och leka några timmar.
Herregud så roligt dem hade och ville inte riktigt släppa taget då det var dags....
 
Filippa har en av sina tidigare klasskompisar här och de hade högflygande planer inför framtiden som jag fick lyssna till igår... :)
Först var det diverse resor följt av mer utbildningar och roligheter så vi får väl se hur det blir in the future!
Minns att jag själv när jag gick ut 9:an absolut bestämt att efter gymnasiet skulle jag till L.A och blir typ känd... Ehh ni fattar att jag stannade hemma va ?! Eller är det någon som minns nån "Pillan from Sweden" :)
 
Våra sommargäster ute på ön var också över på en afternoon tea, men i år hade jag dåligt med tid så det blev inga scones med tillbehör.... De fick nöja sig med ananas-paj med vispgrädde, gott det med!
 
Ses i morgon //PIllan


Det enkla är oftast det absolut godaste och den där salladen är en av mina återkommande favoriter. Kramisar Tina

Sommarfräscha bilder,kramar





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se