Glöggtips & Gran-klädd

 
 
 
Ledig onsdag minsann
Bäst att passa på att försöka få så mycket som möjligt gjort denna dag... för sedan jobbar jag ända in i kaklet inför julsemestern!
 
 
Nikki har ju 5-årsgrupp på onsdagar så i morse då hon var där så passade jag på att gå ut på en PW. Under tiden fick jag ett mess om en lunchbjudning vid 12 ! Lyxigt :)
Jag och Nikki begav oss till Kamilla och Tilda och blev bjudna på broccoligratäng och risgrynsgröt, mums!
 
 
Väl hemma så åkte granen (plastic fantastic) fram och fick sina finaste "kläder" på
Hade tänkt mej lite guldiga inslag i år men.... det jag beställt var slutsålt så även detta år pryds granen av vitt och silver, stjärnor, renar och istappar!
 
Så himla mysigt då den kommit på plats!
 
 
 
 
 
Glöggälskare av rang som jag nog ändå måste kalla mej själv (sippar minst en liten mugg om dagen nu...) så tänker jag att det kan vara på sin plats med lite tips kring denna varma söta dryck!
 
Då jag även som kanske bekant är väldigt förtjust i Zinfandeldruvan när det kommer till vin så blev jag väldigt glad då jag hittade en glögg just gjord på denna druva!
 
RIPA
 
Ripa Zin görs på ett rikt och mjukt zinfandelvin som varsamt kryddats medd klassiska glöggkryddor. Smaken är intesivt frukrig med stort inslag av kanel, kryddnejlika och toner av solmogna moreller.
 
Jag ger det 3,5 av 5 möjliga snöflingor ;)
 
 
                                      
 
 
 
Nu ska dammsugaren fram och det ska även komma fram lite nya kuddar till soffhörnen. Känns som det ligger saker överallt just nu så en snabbplockning och lite dammtork ska jag också fixa!
 
Kvällen tillbringas självklart i ....gymmet! Ingen skräll kanske ;)
 
 
//PIllan


Vad kul med lucia bjudning=)
Och så fin gran så... Vi kör också plastgran i år.
Förra året körde vi riktig...
Idag känns det som att min minsta kommer röja mycket i julgranen så då får han lite mjukare och inte sticka sig på den=)
Han har redan rört den tusen gånger och funderar på om vi gjorde rätt val.
Vi kanske skulle ha tagit en riktig så kanske han hade gett tusan i granen haha :) kram

Trevliga bilder och en otroligt fin gran :)

Men så mysigt att ha granen på plats...den kommer nog upp i nästa vecka här hemma - jag längtar ju sååå mycket!!

KRAM

smakar den glöggen mer vin än glögg? :)

Svar: Nej den smakar glögg ! såklart lite starkare då det är alkohol ... Men absolut glöggsmak
Pernilla/Pillan

Jag testade den glöggen förra året och jag gillar den verkligen! Jag kommer att satsa på den i år också. Jag föredrar också de vinerna, de är goda till det mesta.

Vad mysigt!! :D





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se