Julens läsning

 
 
 
 
Hej på er
 
Då jag älskar att ligga i sängen och läsa om kvällarna och speciellt då jag vet att jag inte måste upp på morgonen efter så har jag bunkrat med lite ny läsning inför julledigheten!
 
 
De två första böckerna har jag haft turen att vinna hos bästa tjejerna på Finaste mattan!  Har ni inte redan varit in och hälsat på dem så klicka kvickt på länken. Massor med fina tävlingar både på bloggen och Instagram!
 
Båda dessa böcker är utgivna på Lava förlag och jag tackar er båda för vinsten!
 
Är väldigt spänd på boken Regissören av Angelica Braun då jag inte läst något av henne tidigare och jag älskar att "upptäcka" nya författare! Detta ska tydligen vara en riktig pusseldeckare med ganska brutala inslag som handlar om skuld, straff och egen identitet... Spännande
 
Michaela Forni känner jag självklart mest som den stilsäkra bloggaren !
Här har hon skrivit en fin liten bok med titeln Om att Älska
 
Om att älska är hennes andra textsamling och innehåller 90 berättelser om hjärta, smärta och allt som hör till.
 
( den har faktiskt fått ett fint papper och ska hamna hos någon jag håller mycket kär på julafton...)
 
 
 
 
 
 
 
Här har vi två pocket av författare som jag känner väl... Har läst alla deras böcker och de är i mitt tycke två av våra främsta svenska deckarförfattare!
 
Sofie Sarenbrant och Jonas Mosström
 
 
Båda kan konsten att piska upp stämningen med invecklade intriger och sådant älskar jag!!
Att jag dessutom delade klassrum med Jonas under gymnasietiden och att hans böcker ofta utspelar sig i för mig välkända miljöer gör läsningen lite extra !
 
Deras pocketböcker finns att köpa i princip överallt men jag har beställt mina hos Adlibris
 
 
 
 
 
Den här boken var jag tvungen att köpa då jag har Pernillas tidigare kok/bak-böcker och jag tycker dom är jättefina! Härliga recept och superfina bilder (viktigt viktigt då det kommer till kokböcker)
Bilderna på rätterna blandas upp med bilder på familjen och det "privata fotoalbumet" så detta är en bok att bläddra i flera gånger!
 
I denna den senaste Pernillas Kök är det fokus på familjemiddagar både till vardag och fest. Har bläddrat i den lite snabbt och kan konstatera att här är det väldigt mycket dofter från det italienska köket... och vem gillar inte det liksom!!?
 
 
 
Nu har jag räddat mina lugna stunder över jul och nyår och ser fram emot att kura i soffan med dessa bladvändare!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se