Måndag med nedräkning

 
 
 
Måndag
 
 
Tiden fortsätter att rusa fram och bara 10 dagar kvar till dopparedagen! Själv har jag påbörjat nedräkningen inför julledigheten och bockar av, fyra dagar kvar :)
 
I eftermiddag ska vi få njuta av Förskolans årliga lussetåg och som alltid håller dom till utomhus.
Då det plötsligt blivit en hel del minusgrader så får man försöka att klä sig varmt.... Nikki har själv bestämt att i år ska hon vara tomte så hon får nog köra täckbyxor under... så det blir en typ av TomteMichelingubbe ;) !!
 
 
Idag var även den årliga Lilla Julafton med minigänget inplanerad,  men på grund av sjukdomsfall så blev den tyvärr inställd...
Så trist och jag inser att Nikki lär få ett mindre breakdown då jag kommer och ska hämta henne och meddelar detta... :/
 
Får bli någon slags "muta" tror jag...
 
 
 
Litet snabbt men oerhört gott middagstips får bli det ovan på bilden!
 
Detta var verkligen vad kylskåpet förmår, just den dagen
Lax som jag la på en plåt tillsammans med sötpotatis i kuber.
Ringla över olja och krydda
In i ugnen i cirka 20 minuter
 
Precis när du tagit ut plåten så smular du feta ost över sötpotatisen så den blir lite smält... Ja sedan är det bara att fylla upp munnen och njuta !
 
 
//PIllan


Så himla skönt med julledighet!!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se