Nyfärgad knopp men idag fokus på ben

 
 
 
Morning
 
 
Här sitter jag och ser vänlig ut ;) Ha ha ... sorry för den gryniga bilden men som ni ser var klockan redan efter 18 i går kväll och då är det mörkare är mörkt!
 
Ville bara visa upp min nyfärgade knopp och hur glad jag är att i några veckor slippa den grå sorgkanten....
Hade en fundering på att färga mej helt grå (som är såå modernt just nu & snyggt) men jag vet inte... är väldigt guldig i mej själv och min hud så man kanske ska vara "kallare" om det ska passa ??
 
 
 
Nåväl idag är det totalt fokus på nedre delen av kroppen för om en stund ska jag inta gymmet och köra ben/rumpa. Det ha inte blivit någon riktig legday sedan jag frisknade till så jag förväntar mej en rejäl träningsvärk de kommande dagarna och jag kommer att välkomna den med ett glatt sinne ;)
 
Dagens pass ska jag köra med relativt lätta vikter men verkligen söka kontakt med mina muskler på de "rätta ställena"
 
Squats med skivstång - djupa långsamma
Benpress i smithmaskin - ligger på bänk och pressar men fötterna upp stång
Utfallsgång - både med kettlebells i händerna och snabbare utan vikter
Marklyft med skivstång
Legcurl isolerad övning i maskin 
Höftlyft - överkroppen eller egentligen bara axlarna ligger på bänk och du har skivstången vilandes på höfterna. Lyft/pressa stången och höften från golvet (nästan) upp och ned. Denna övning tar extremt mycket på rumpa
Pistols med hjälp av trx-band
 
Yes detta är mitt mission idag och jag tror det blir ett riktigt pass att bita i
 
 
 
För övrigt så åker Nikki och A till Dalarna idag. De ska hälsa på Filippa och gå ut och äta med henne ikväll. Nikki har inte varit till Filippas lägenhet ännu och är väldigt pepp. Sedan blir dom kvar hos farmor och farfar över helgen. Jag blir mao solokvist och ska därför förhoppningsvis träna mycket den kommande helgen! Har även ett julbord att se fram emot på lördag med jobbet, jippi, Omega fettsyror here I come!!
 
 
//PIllan


måste komma igång med träningen, ser du som ett bra pass!

Jag ska nog vara glad o tacksam att jag snart är 40 o inte har ett enda grått hårstrå :)
mitt hår är dock lite för mörkbrunt nu så jag funderar på o färga d ljusare :)
du passar jättebra i din hårfärg :)

Svar: Ja set ska du verkligen vara😉 Jag fick faktiskt mina första grå hår i samband med att Filippa föddes och då var jag bara 25!! Så det var nog hormonellt...
Pernilla/Pillan

Vad fint det blir! Jag ska till frissan på måndag och jag ser verkligen fram emot det. Det är en härlig stund. Kram

Svar: Tack! Ja frissastunden är så skön! Skvallertidningar, kaffe och huvudmassage😉
Pernilla/Pillan

Men så fin du är!! Håret vart ju toppen snyggt!!

KRAM





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se