Varma Tonfiskmackor

 
 
 
 
 
God morgon
 
Vaknat tidigt idag... har sovit "ut" några mornar nu men idag var det pigg och klarvaken före tuppen igen :/
Ja jag var väl färdigsoven helt enkelt (får jag hoppas...)
 
 
Sitter här med mitt älskade kaffe och tänker att jag tipsar om en riktig proteinmacka som ni kan prova att göra!
 
Ingredienserna är
 
Tonfisk i vatten
Keso
Hackad purjolök eller röd lök
Citronpeppar
Ost
Osötat surdegsbröd
 
Blanda tonfisk, keso, lök och krydda till en röra
Lägg på mackorna och på med osten
In i ugnen 200 grader i cirka 15-20 minuter (till osten börjar bubbla)
 
Dessa varma mackor är riktigt goda som lunch eller efter ett hårt träningspass!
 
 
 
 
 
 
I dag ska jag och mini köra armar och vi ska göra det så Nikki tycker det är riktigt roligt nämligen med mycket häng i ringar och repkättring!
Hon som är så lätt i kroppen är en fena på att klättra i rep. Tror även att min hjärna tror (trodde) att jag var mästare på detta.... Den minns hur lätt jag hävde mej upp i detta redskap på gymnastiken men då jag väl provade för någon månad sedan så hade tydligen inte kroppen samma uppfattning!!?
Alltså detta är ingen övning för en tung rumpa... ha ha ha!
 
 
Kvällen tillbringas på jobbet och nu jobbar jag varje dag fram till nästa torsdag då jag kliver ut för en rätt så lång ledighet!
Bara att "tugga på" nu ...
 
 
//PIllan


Men MUMS, tonfiskmackorna ser ju supergoda ut! Det ska absolut testas :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se