Skratt förlänger livet...säger dom

 
 
Älskar att bli bjuden på middag, så därför var jag i himlen igår då en trerätters meny bara stod och väntade på oss!
Middagsklubben samlades för vintermiddag och som värdpar stod Nettan & Fredrik
Förrätten var en apelsin-och tomatsoppa med mycket chili och kräftor, jättegott! Har aldrig ätit tidigare och man fick en liten asiatisk smak-känsla i gommen
 
 
Delar av "klubben" till bords
 
 
Varmrätten var underbar, Risotto med kantareller och parma-lindad kyckling med fikonglaze
 
 
 
Värdinnan lyckades jag få med på en bild, hon är dessutom min trogna frisör :)
 
 
Efterrätten försvann med en väldans fart ner i min mage! Hmm vet inte riktigt vad det var.... Hallon i botten och nåt slags fluffigt dajm-skum på toppen! Mumma
 
 
 
 
Söndag och 1 februari
 
Här har snön vräkt ned under natten så skottning har stått på förmiddagens agenda! Det känns som en lång väntan på våren men som sagt jag ska försöka att leva lite mer i nuet och inte bara längta och vänta! Idag börjar min yoga igen så dagen kommer att bli helt perfekt!
 
Gårdagen måste dessutom ha lett till att livet förlängdes rejält  igår (hoppas jag ;) för det var länge sedan jag skrattade så mycket!
Det blev lite charader framåt småtimmarna .... jag och Pelle var kvällens chaufförer och jag tror vi fick den allra roligaste upplevelsen!! Herregud, de som inmundigade starkare drycker kunde utveckla den allra lättaste charaden till en hel novell!! Jisses så kul vi hade :)
 
Nu önskar jag dej en skön söndag //PIllan


En sådan kväll kan man leva länge på. Jisses så mycket god mat, förstår att du njöööt. Kramisar Tina





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se