Vi börjar hälsosamt men slutar i en kalori-symfoni...

 
 
 Gillar olika husman-rätter fast i en "modernare" mer hälsosam tappning!
Här köttbullar men massor med vitlök och kryddor som steks och sedan får gå klart i bubblande grädde mmmm!
Till det serverar jag ett mos gjort på broccoli och blomkål
Bara koka dessa i vatten tills de mjuknar
Häll bort allt vatten
Tillsätt en klick creme fraiche och salta och peppra rätt rejält
Kör med stavmixer till ett mos
 
 
 
Här är en riktig kalori-bomb som jag bakade till Filippa som Älskar kladdkakor.
Denna med en eller kanske två extra twister för inuti gömmer sig karamelliserad mjölk och på toppen ett knäcke av smält choklad med rice crisp!
Kan lova att denna blir en hit för alla som älskar sötsaker i allmänhet och kladdkakor i synnerhet!!
Receptet har jag hittat här :)
 
 
Ha en fin lill-lördag  //PIllan


Här blir det också köttbullar till killarna, perfekt vardagsmat. Kladdkaka är också en stor favorit här hemma som man kan variera i det oändliga. Kramisar Tina

Mums med kladdkakor, det tycker även jag :-)

KRAM





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se