Frukost-periodare

 
 
Chiapudding och kaffe är det som gäller för mej just nu!
Jag är en riktig periodare då det gäller hur mina frukostar ser ut. Jag äter två frukostar oavsett om jag jobbar eller är ledig. Den första är ofta bara en kopp kaffe och en smörgås eller smoothie. Den andra är just nu chiapudding annars tex bananpannkakor, kvarg, äggröra eller kokta ägg och till detta mer kaffe :)
 
 
 
Snart kommer ljuset.... Jag längtar så efter solen och de har lovat på vädret att den ska visa sig idag! Om en månad ser vi nog en stor skillnad både på morgonen och kvällen. Jag blir så trött på eftermiddagarna nu när det mörkt.... Får verkligen stålsätta mej varje dag för att inte totalt gå in i dvala....
 
 
 
 
Just nu är jag alltså inne i en chia-period. Perioden brukar hålla i typ en vecka sedan byter jag till nåt annat. Puddingen gör jag alltid med chiafrön som bas nedrörd i kokosmjölk, havremjölk eller mandelmjölk. Jag smaksätter den alltid med antingen kanel, vaniljpulver, agavesirap eller steviadroppar.
Sedan är det viktigt med en god topping, här ovan har jag "Bara Bär" hallon, Sharonfrukt och kokos. 
 
 
 
Här har jag vaknat nyss med bara katten som sällskap... Tjejerna sov kvar hos mormor inatt då jag slutade sent igår. Njuter min frukost i ett tyst hus och det är skönt ibland.....
Ska åka och hämta Nikki om en stund för jag börjar inte jobba förrän i eftermiddag.
A kommer hem idag så han hämtar henne på dagis.
 
Har haft en fin träningsvecka med pass varje dag sedan i söndags så idag får kroppen en vilodag! Har fått en mindre skada.... Nageltrång :)
Alltså detta gör ju riktigt ont! Har vaknat flera gånger inatt då jag har råkat lagt ned tån mot madrassen, aj aj aj men det är bara att uthärda tills det "läker"....
 
Nu är det dags att sträcka på kroppen och få på sig några kläder... kanske en kjol, det är trots allt FREDAG!
 
//PIllan
 
 
 






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se