Såhär på en måndag...

 
 
Ja fast det bara är måndag och man som bäst ska förbereda för vardagsmiddagar så vill jag tipsa er om lite gott med vin och en ostboll!
Jag gjorde denna till Vinklubben och den blev uppskattad
 
2 förpackningar philadephiaost
1 dl fet creme fraiche
1 dl tomatsalsa
1 msk chilisås
Salt & Peppar
Krossade ostbågar
 
Rör ihop philadelphia, creme fraiche, salsa och chilisås, salta och peppra efter smak.
Enligt orginalreceptet ska detta ställas en timma i kylen så man sedan kan rulla en boll.... detta funkar inte för mej iaf! Jag hade en rund mindre platsburk som jag klädde med plastfolie och hällde i röran. Ställde den i frysen typ 30 minuter och sedan fick den stå i kylen till strax innan servering.  Ta ur bollen ur skålen och rulla runt eller typ klappa in den med de krossade ostkrokarna, sedan pudrade jag över paprikapulver!
Servera med olika kex och nachos, så gott!
 
 
 
 
 
Nästa tips som passar bra till bufféplock och ostar är detta franska vin.
Jag har aldrig köpt det tidigare utan dricker nästan bara italienska viner men A hade med detta hem.
Kryddig doft med inslag av fat, hallon, lagerblad, björnbär och lakrits. Kryddig smak med inslag av fat, hallon, björnbär, örter och lakritsrot.
Priset är strax över hundralappen
 
 
Ja så startar vi denna vecka... med tips på vin och godsaker.... Allt för att pigga upp ;)
Själv är jag trött som en sömngångare då jag vaknat massor med gånger inatt och bara tittat på klockan. Upp tidigt för en förmiddag på jobbet och ute var det rena rama skridskobanan.. :/
I kväll ska jag få lite frisk luft då jag ska hänga med Filippa på slalomträning, blir skönt för knoppen!
 
Ha det fint //PIllan


Mmmm låter o ser supersmarrigt ut, får testas till helgen o vintips tas alltid tacksamt emot. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

Men så härlig måndag ni har det!!! Tack för vintipset!! kram

Men MUMS!! Det där måste jag testa någon gång :-)

KRAM





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se