Midsommarminnen och outfits

 
 
 
 
En helt underbar långtunika som passar perfekt på midsommarafton för dans kring stången och blommor i håret! 
 
 
Här har jag valt att ha min igenknäppt med en kort underklänning men den är lika snygg helt öppen med ett par shorts eller mer casual med ett par jeans under!
Kika här för mer inspo och ett kanonpris!
 
 
 
God morgon fredag
 
En vecka kvar till midsommar, galet! 
Skönt att vädret blivit bättre... helt strålande för er längre neråt i landet har jag sett...avis!
Men helt OK här hos oss med. Filippa hade ju sin avslutningsbal i går kväll och det var sådär magiskt att himlen sprack upp precis innan alla fina ungdomar gjorde entré till festen!!
 
Det blev en lyckad kväll och självklart hade jag kameran med så ni ska få en kik därifrån inom kort.
Nu har jag precis kört henne till bussen. Niorna åker på en liten miniresa tillsammans innan dom skiljs åt för gott.....
 
 
 
 
 
 
Absolut skönaste jeansen just nu och med den perfekta "Pillan-detaljen" på bakfickan är dessa sköna från Tessieshop!
Har liknande sedan tidigare som jag använder flitigt, så ett par i ljus denim passar perfekt i min sommar-garderob!
 
 
 
Då jag även i år har oturen att jobba midsommar och inte får dansa kring någon midsommarstång så tänker jag mej lite skönare stil på jobbet.
Jeansen är självklara valet men samtidigt vill jag ju få in lite snygg extra touch då det är en speciell dag.... Tadaa kolla så snygg tunika!!
 
Stort Gilla på den med skir spets, fladdriga ärmar och så snygg till jeansen och ett par vita sneakers. 
Fräscht och somrigt, jag känner mej jättefin men ändå inte "to much" för att jobba en afton :)
 
Här hittar du tunikan
Kika in och gör några fynd, jag hittade så mycket fint just nu i webshopen
 
 
 
Apropå kläder och outfits på midsommarafton så minns jag en speciell afton då jag var i samma ålder som Filippa är just nu, alltså 16 år.
På den tiden var det folkparken som gällde då man skulle fira midsommar och landets alla "heta " artister turnerade runt i just parkerna så man hade chans att se dem även här på landet ;)
Hela helgen partajade man, alltså to-sön och det var nya uppträdanden varje kväll. Våra föräldrar fick skjutsa oss fram och tillbaka så jag gissar att deras firande inte var nåt vidare på den tiden..... !
 
I alla fall jag och min bästis M hade planerat våra outfits tillsammans och skulle vara som siamesiska tvillingar denna afton då Lili & Susie skulle uppträda :)
Vi som var mer inne på rockiga killar som skrålade i falsett på den tiden, valde svarta cykelbyxor med vita revär i sidan, svarta Guns ´n Roses tischor med stora tryck, jeansjackor och röda converse på fötterna!!
Till detta den tidsenliga permanentade frissan med sprayade luggar och typ blå ögonskugga.....
 
Behöver jag säga att våra mammor höll på att smälla av...!
De ojjade sig och stönade fram att på midsommarafton skulle man minsann ha en ljuv skir klänning och blommor i håret...
Ehh we couldn´t care less om jag säger så... Nä vi drog iväg, lika som bär och hade såklart the time of our life!
 
Ha en strålande fredag // PIllan
 
 
                                          Inlägget i samarbete med TessieShop


Men så snygga jeans o blusen!!
Är det stretch i jeansen?

Svar: Ja dom är stretchiga! Supersköna
Pernilla/Pillan

Snygga jeans! Hur är dom i stl? Om du jämför med place du jour t.ex, de har ju också stjärna på fickan? Är det samma fabrikat kanske? Eller om man jämför stl. Med please? Sugen på att beställa nu, men så tveksam till vilken stl jag ska ta.. Har S på place du jour och inte i jeanstyg, utan svarta.. Hmm ;) Ha en fin kväll!

Svar: Dom är helt normala i stl! Har S i båda sorter och dessa har bra stretch! Ha det gott, Pillan
Pernilla/Pillan

Jättesnyggt!! Jeansen ser superfina ut:)

Alltså du har stl. S på dessa och både på please och place du jour? :)

Svar: Inte på Please jeans... Men både dessa och pdj! Dessa är tajtare och mer stretchiga än pdj
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se