Nu är nian över med ett glammigt slut!

 
 
Min stora fina Filippa på sin avslutnings-bal från grundskolan. Nio långa kämpiga år är över... nu är det bara resten kvar ;)
 

Klänningen i härlig turkos färg som verkligen är Filippas färg! Hon har aldrig riktigt varit en rosa eller "flick-färgstjej" om man får uttrycka sig så
Men hon passar utmärkt i just turkost men även i lite starkare färger och särskilt på sommaren då hon ofta blir som en pepparkaka
 
 
Åh det var så glammigt, glittrigt och underbart! Jag blir nästan lite avis att jag aldrig fått klätt mig till någon härlig bal.... Då jag gick ut nian hade vi en avslutningsmiddag och snygga kläder men ingen bal!
Alla här var så uppiffade och snygga ja både tjejer och killar
 
 
 
Ja som utlovat bjuder jag er på en liten titt från Filippas avslutningsbal från förra veckan. Vi var en grupp föräldrar som var på plats och hjälptes åt med dukning, uppläggning, servering, bort-plock och städ. Allt flöt på oerhört smidigt och all planering hade en grupp elever gjort med hjälp av ett par lärare.
 
Det bjöds på tre rätters middag, underhållning, tal, lite tårar, party och slutligen varsitt betyg i handen!
Filippa var nöjd då hon höjt sig i flera ämnen vilket också var hennes mål, så mission completed!!
 
Efter att festen avslutades slängde sig ungdomarna in i olika fordon för att fortsätta umgänget ett par timmar till....utan oss föräldrar :)
Men de visste att tidigt nästa morgon avgick bussen mot deras avslutande gemensamma resa och ingen ville nog riskera att missa den så de var hemma i bra tid ändå...
 
 
 
 
Filippa med sin vän Julia
Se ni vilket perfekt ljus det blivit och här har klockan passerat 22!
Det var då man skulle haft chansen att fota allihopa, för i det strålande solljuset som var tidigare då dom anlände är det så svårt att få till det...! Även om det självklart är solen man önskar sig mest för en skön och lyckad fest ;)
 
 
Ha en fin start på veckan //PIllan


Men va vacker hon var/är!!! Låter som om dom fick en härlig bal och kväll...mysigt att du fick vara där å få en glimt iaf!!

Kram

WOW!!! Gud vad fin hon är - ja, alla tjejerna såklart! Gick inte heller på någon bal i 9:an, det var bara på gymnasiet i vår skola. Men jag hade lätt gått på bal varje år :-)

KRAM

Så fin din stora tjej är och bal fick inte jag heller gå på när jag gick ut nian:)
Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se