Snabbmat a ´la Sommar

 
 
Min bästa snabbmat då vädret är varmt och jag inte orkar stå vid spisen någon längre tid!
 
Massor med gott på ett stort fat så alla får plocka ihop till sin egen middag.
Skinka, halloumi, meloner, ägg osv
 
 
Vi äter ofta bulgur som tillbehör till sådan plockmat. Gillas av alla i familjen och mättar bra!
 
 
 
Tjejerna gillar sådana färdiga vitlöksbaguetter och det passar ju bra, bara att slänga in i ugnen (ingen ansträngning)
 
 
 
God morgon måndag
 
Inga problem att hoppa upp då klockan ringer när solen skiner utanför. Shorts med bara ben är en dröm efter månader med långbyxor ;)
 
Det blev faktiskt en löprunda i går kväll. Hade tänkt en PW och började gå i rask takt, men efter ett par hundra meter ville både ben och huvud mer så det blev en lätt joggingrunda!
Gick förvånandsvärt lätt så mina intervall-pass har nog gjort sitt till under våren :)
Underbar kväll då min runda liksom blev varannan syrén, varannan grill... jo för som jag tidigare skrivit så blommar de lila buskarna för fullt och doftar helt ljuvligt om kvällarna och då vädret var så härligt så grillade typ alla i våran by ;)
En underbar runda!!
 
 
 
 
 
Ikväll ska jag, Filippa och hennes pappa på kurs....
Jo för nu är det dags att börja övningsköra och nu för tiden måste man ju gå någon slags handledarutbildning. Så var det inte då jag tog körkot (vilket ju är ett tag sedan...) då räckte det med att den man övningskörde med hade haft kortet i typ 5 år.
Spännande det här med att ha ett barn som ska övningsköra... vet inte riktigt om jag kommer vara en bra lärare men jag får göra mitt bästa :/
 
 
Ha en bra start  // PIllan


Både gott och nyttigt älskar plockmat så enkelt o gott,kramar





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se