Tillbehören som gör det!

 
 
 
Vattenmelon med fetaost och svartpeppar, galet gott till det grillade köttet!!
Lite sött, lite salt, lite sting
 
 
Jag brukar ta ett gäng färskpotatis som jag skrubbar rena. Gnugga in dem med olja och flingsalt och lägg på en plåt.
Låt gå i ugn i ca 30 minuter i 200 grader, de ska börja "skrynkla ihop sig" och få fin färg
 
Svalna av dem en aning och tillsätt dem sedan i en stor grönsallad
Perfekt med lite kolhydrater direkt i vitaminbomben!
 
 
 
Ett av mina favorittillbehör skymtas längst bort i bild..... ;)
Ett par glas Zinfandel, min favoritdruva. På sommaren har jag den gärna på box så jag kan inta ett glas antioxidanter då jag ska äta en god middag!
Jag är ingen storkonsument av alkohol men erkänner att på sommaren ökar intaget en aning... Men som sagt då man tränar 5-6 ggr i veckan så vill man inte "sabba" det med en för stor alkoholkonsumtion!
 
 
 
 
FREDAG och dessutom den sista vi får uppleva i juni månads regi...?! Galet hur fort tiden springer
Jag och Filippa pratade just om det igår att det står inte på förrän hon är nere i Falun!!
 
Grå, trist himmel och regndroppar som pressar sig ur molnen... Tråkigt så här på fredagen!
Jag och Nikki ska med vänner på Hussborgs "Veranda-premiär" ikväll.
Vi måste nog tänka om i klädväg, för att sitta ute och äta då man fryser är inge kul. Nä på med långbyxor och varm jacka sedan kan vi mumsa och mysa utan "krämpor".
Spansk afton bjuds det så jag ser fram emot massor med godsaker!
 
Ha en fin fredag //PIllan
 
 


Jättemums!! Fina bilder med... : )

Mysigt med spanskafton - låter som ett toppen sätt att spendera kvällen!

Håller med om att tillbehören gör allt - vi gör ofta smarrig sallad, goda röror å såser å vitlöksbröd - älskar vitöksbröd! Sen så grillar vi ananas och melon till efterrätt...barnen äter det med glass - så gott!

Hoppas ni får en skön kväll!

Måste bara säga att detta gjorde jag idag till våra lunch gäster:) så jäklar gott vi grillade dock kyckling i stället men annars kopierade jag potatissallad o melonsallad med fetaost ,bra tips:)kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se