Tisdagstankar om sommarens träning

 
Extra lyxigt då man kan "tjuva" en klick sprutgrädde från döttrarna till bananpannkakorna :) Mumma!
 
 
 
Hej på er
Här är en Pillan med träningsvärk lite varstans.... Men jag gillar ju det! Jag gillar att träna på "nya sätt" så att jag faktiskt kan få lite träningsvärk emellanåt och inte fastnar i samma lika.
Har bestämt att sommaren inte ska ägnas åt tung styrketräning utan fokus får ligga på lite mer intervallträning. Med detta menar jag inte att jag bara ska springa intervaller utan även styrketräning går att lägga upp på det sättet!
Pulsen ska upp med snabba repetitioner och lättare vikter och jag kommer även att köra en del löpintervaller eftersom jag tränar en hel del med Filippa i sommar.
Snabba korta typ 30 sprint och 15 jogg och även 20/10 är min melodi!
 
Självklart ska sommaren ägnas en hel del åt golf....är min förhoppning!
Men jag har ännu inte varit ute på någon runda i år :/
Alltså i storm eller spöregn är det inte kul att spela! Morr...
 
Ikväll tränar jag dock favoriten all time high - aerobics!
 
//PIllan


Vad härligt med träning! Jag har tagit nya tag igen... Tänk att det ska vara så svårt att få det att rulla på hela tiden. Jag gör några ryck, men så fort jag får för mycket att göra så ramlar jag ur igen...
Men nu har jag bokat tid med mig själv 2 dagar i veckan. Det kanske kan vara något?!

Och hos dig bir jag peppad att träna så tack för det! :-).

Kram och tusen tack för fina ord hos mig!
Malin

Jag har slutat med golfen för ett tag och det känns skönt. Jag hann inte med och det blev bara ett dåligt samvete - dyrt medlemskap och få rundor. Jag har fokus på långa härliga promenader där jag kan njuta av naturen. Några joggingrundor kanske jag också genomför.

JA golf får vi ju inte glömma ;-)

På tal om träningsvärk - Jag red ju i söndags morse...hej träningsvärk insida lår!! Galet vad det tog! Ser ut som en gammal tant när jag vaggar fram *Skrattar* på det cyklade jag ju igår kväll å spelade lite golf idag...imorgon blir det vila!

Vad härligt det låter och jag måste också komma igång med träningen :-D

Det är inte mycket som går upp emot ett härligt aerobic-pass! :) Jag gillar också intervall-träning av de olika slag. Kommer förhoppningsvis ägna mig mycket åt det i sommar.

Hoppas du haft en fin tisdag! Kramar





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se