Strålande lördag

 

Alltså man kan knappast ha det bättre en vårvinterdag, än vad vi hade igår...! Enligt mitt tycke såklart ;)
Här ser ni gårdagens slalombana och en strålande himmel
 

Min fina och duktiga Filippa som gjorde oss stolta igår!
 

En till som gör oss stolta är den här "fartdåren" ;) Nikki har blivit en riktig Skiier och räds knappt nåt längre!
 

 
Jag i målområdet myser riktigt ordentligt för det här, det gillar jag!!! SOLEEN :)
 
 
 
Vilken superduperlördag vi fick igår!
En sol som riktigt värmde men ändå kall och torr snö som åkarna gillar, så förhållanden var mycket bättre än vi vågat tro dagen innan.....
Filippa har ju inte haft någon vidare säsong hittills i år och med krascher och ur-åkningar i ryggen tappar man lätt tron på sig själv.... Men Filippa ger inte upp och i går startade hon med nummer 50 av 93.
Redan efter de första 10 åkarna var det rejält uppkört och ganska trixigt i slutet av banan... Vi rapporterade upp till start om en viss port där flera åkare hade problem.
När det var Filippas tur var jag sjukt nervös (som vanligt....) och höll andan hela vägen in i mål... Men hon fixade det så bra och låg efter första åk på plats 21!!!
De 30 första från åk 1 kör andra åk i omvänd startordning så det betyder att Filippa startade som nr 9, ett bra utgångsläge. Det är ju så små marginaler och man måste ju verkligen satsa men riskerar ju såklart samtidigt att köra ur... En balansgång på en smal tråd....
Filippa tappade två placeringar och slutade som nr 24 men jag/vi är supernöjda (Fillan lite missnöjd såklart) då vi ser till hur tidigare säsong har gått. Jag tycker hon gör det jättebra och som sagt marginalerna är så små om man är på plats 24 eller 14...!!
 
Idag väntar lagtävlingar i parallellslalom och det är ju hur kul som helst för oss i publiken att titta på ! :)
 
En sista dag under årets SM, sedan vänder vi hemåt och påskveckan står för dörren!
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se