Adventstid är här!

 
 
 
God morgon söndag
 
 
Ja äntligen går startskottet på riktigt då vi tänder det första adventsljuset idag!
Den absolut mysigaste tiden ligger nu precis framför våra fötter och jag ska bara njuta:)
 
Bilderna är inte från idag utan dessa knipsade jag av i torsdags då jag var mitt i pyntandet och solen sken så fint (på mina smutsiga fönster...) Härligt dock att få nyttja ljuset med kameran för det är just nu det svåraste - att knäppa bilder i mörker... !
 
Jag gillar att pynta advent med fina växter, ä l s k a r hyacinter och doften stör mej inte det minsta! Grönt, lite glittrigt vitt och natur, det är min jul-melodi
 
 
 
 
 
 
 
 
Blomstergrupperna i köksfönstret var dem jag satte ihop hos Annika tidigare i veckan. Samma där grönt, vitt och lite stjärnor... so much Pillan ;)
 
 
 
 
Senare i eftermiddag är det julskyltning här i byn och även vi ska självklart ut en sväng!
Nikki ska besöka tomten, vi ska köpa ett gäng lotter, goda ostar och bara insupa den juliga atmosfären. Luciakandidaterna presenteras på scenen och ett fint fyrverkeri brukar skjutas upp på slutet.
 Vädret vet jag inte riktigt om det bidrar med någon julstämining dock... så slaskigt och trist och varmt?! det varit ett par dagar nu. Nä lite singlande snöflingor kl 16 i dag tack!
 
 
Vad gör ni denna 1 advent, har ni några traditioner ni håller hårt på?
 
 
 
Ta hand om er  //PIllan
 
 
 
 


vi brukar köra långfrukostar på avdenten! det är så mysigt. dricker glögg och bakar pepparkakor! :)

Åh så fint du gjort! Ser verkligen mysigt ut!

Svar: Tack, va snällt😊
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se