Hon kunde spritsa!

 
 
 
 
Hej lediga soliga torsdag
 
 
Så himla härligt med en solig dag.... eller?! Herrejisses jag håller på att springa benen av mej med dammtrasan i högsta hugg då precis allt blir synligt i detta ljus....
 
Det är ju precis omöjligt att få till fönster som skvallrar om kattassar och barnhänder och skåp som tydligen dammar igen på ett par dagar :/
Nä bättre då framåt kvällen då man kan tända lite candles och slippa se allt damm ;)
 
 
Vi har inte bara advents-städat och pyntat utan även som jag skrev igår, spritsat (och bakat). Och titta ungen kan ju faktiskt... Hon är precis som Lotta och kan det mesta själv!
 
 
 
Pepparkaksmuffins med lingonsmak
 
 
Jag piffade till dem med några lingon på toppen också och pudrade över florsocker och voila´ där höjde vi julstämningen ytterligare ett pinnhål :)
 
******************************************
 
 
Nu ska jag ta hand om räkningarna... buhuu detta trista moment som man inte slipper ifrån. Tycker dessutom att lönen kan komma med lite kortare intervaller, ja typ vad sägs om varannan vecka ?!
 
Var dessutom till tandläkaren igår och där fladdrade visst ganska många hundralappar iväg i ett nafs ? Hmmm inga hål dock men en riktigt rengjord trut är också dyrt...
 
 
Efter middagen åker jag och Nikki till gymmet. Lite lättare vikter för att sakta börja min uppbyggnad av gammelkroppen. Skönt att bara få vara där och träffa bekanta och insupa atmosfären med flås, stonk och hantel-slammer, love it!
 
 
 
 
 
//PIllan


Men ohh så fina bakverk och ja man far runt med den där dammtrasan, mysigt att pynta inför advent. Jaa fy vad dyrt tandläkare är

Vilket fint inlägg och så härlig blogg du har.
Håller med dig om att lönen bör komma lite oftare.
Maria

Svar: Tack vad roligt att du tycker det!
Pernilla/Pillan

Men vilka fina bilder:) nu vill jag ha recept på dessa julskönheter har ju lovat barnen att vi ska baka hela helgen ooops.... skönt att du är på banan igen låter härligt.Kram

Svar: Hi hi det ska du få... Färdig mix som jag stoppade ner lingon i och gjorde frosting med Philadelphia och florsocker !!! Fuskbak😉 Kram P
Pernilla/Pillan

Så fina!!!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se