Middagsklubb med vänner

 
 
 
 
God morgon
 
Här vaknade vi till ett vitt landskap idag! Ganska mysigt faktiskt och Nikki är just nu ute och "tillverkar" snöänglar i det vita pudret... ;)
Det blir lite ljusare trots att jag inte är någon direkt snö-lover
 
 
 
 
Gårdagen blev ju en dag för extra tankar kring den värld vi lever i....
Vi såg redan sent på fredagskvällen på BBC om terrordåden men kunde inte ana omfattningen förrän på morgonen då vi klev upp och startade nyheterna
Fruktansvärt och man känner en hjälplöshet
 
Vi kände ändå att kvällens middag skulle bli bra, för att prata och umgås med nära och kära är precis vad som behövs en dag som denna!
 
 
 
 
 
Det var vår tur att vara värdpar för vår fina middagsklubb och det var tema höst
 
 
Vi bjöd gästerna på kantarellsoppa med parmachips till förrätt
Huvudrätten bestod av finfin fisk från fjällvärlden med den godaste såsen jag vet , gräddig och med en citruston i bakgrunden. Potatis och sallad till detta, enkel men så effektivt Gott!
Efterrätten var en fräsch citronmousse med granatäpple
 
 
En lätt och freschie middag som inte gör att man blir stinn och uppblåst!
 
 
"Mat-Tina" fick ansvara för drycken till soppan och det gjorde hon verkligen med bravur! Vilket gott bubbel, löp och köp SPUMANTE D´ITALIA, Tina
 
Till fisken drack vi Ecologica  (den vita)
 
 
 
 
 
Middagklubben består av oss och tre par till och vi träffas fyra gånger per år. Middagarna ska då symbolisera de fyra årstiderna. Det är verkligen jättetrevligt och alltid härligt att få bli bjuden på en riktig trerätters middag med dryck ;)
 
Jag och A kom in i gänget för några år sedan då det var ett par som gått i sär och en plats blev ledig.... Jag kände ju gänget sedan tidigare men för A var det toppen då han ju är hitflyttad och detta blev ett av sätten att lära känna nya vänner!
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag är det bara att plocka lite här hemma, mycket disk att ta reda på efter en festlig kväll.... Fortsätta att följa nyhetsraporteringarna i världen och sedan är det faktsikt jobb för min del.
Jag hade semester igår för att slippa stressa ihjäl mej efter jobb men idag ska jag göra några timmar.
 
 
 
I den evighetslånga sjukdomshistorien är läget fortsatt krassligt. Det vill liksom inte riktigt släppa i luftrören och min ork är verkligen på låg nivå....
Blir väldigt ansträngd av minsta lilla så även kommande vecka blir en vilande sådan!
Jag vill verkligen bara få tillbaka mitt vanliga jag och så sakteliga börja få röra mej igen, men jag skyndar långsamt!
 
 
 
 
 
 
Önskar er en skön söndag
 
//PIllan


Men va mysigt å va gott allt såg ut! Å va snygg du är!! Pingla!

KRAM

Svar: Tack det var snällt....känner mej som en urvriden trasa ;)Kram
Pernilla/Pillan

Låter helmysigt :) vad kul med ett sånt "tema vid årstiderna" har jag inte tänkt på.. däremot har vi haft "halv åtta hos mej med vänner" vad fin du är!! Kram

Svar: Tack vad snäll du är... känner mej nämligen inte på topp ;)Kram
Pernilla/Pillan

vad kul med matklubb!! :) och menyn lät ju smarrigt såå.. kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se