Äckel-inlägg

 
 
 
 
För alla er som vet med er att ni är känsliga eller "kräk-magade" ber jag idag att ni surfar vidare i cyber till nån härlig krispig väldoftande blogg... ;) och välkommen tillbaka i morgon!
Ni andra kan fortsätta läsa...
***************************************************************************
 
 
I dag hade jag återbesökstid hos veterinären med Sessan då det gått en vecka och den lilla slangen som drenerat, skulle tas bort.
Jag packade in henne i buren och ställde den på sätet bredvid mej i bilen. Hon gillar att kunna se mej och "snacka" lite under resan.
 
 
Efter typ halva vägen börjar hon dock bli högljudd och ja vad gör man... det är liksom bara att prata lite lugnande och köra på så man kommer fram nån gång...
 
 
Efter ett litet tag känner jag dock till min fasa den förmodat äckligaste doften... kattbajs!!! Hon har fått ur sig en rejäl hög och trycker sig nu förskräckt mot burens dörr
Jag får en släng av panik och vill helst bara stanna på stället och få ut äcklet (kvävs nästan...) men eftersom det är mycket trafik tar det en liten kort stund innan jag kan ta av på en sidoväg.
 
Upp med luckan och ut med katten, på väg att sätta henne i baksätet då jag ser att ändå "lyckats" trampa i bajset och parerar upp henne på högerarmen. Hushållspapperet som jag har med har naturligtvis åkt in under ena sätet. Så med Sessan full i bajs på högerarmen försöker jag pressa in den vänstra under stolen och lyckas till sist få fram rullen....
 
Nu måste skiten ut!!
Får fatt i handduken som hon har inne i buren, balanserar den ut mot dörren men så klart ramlar några korvar ner på förarsätet!!
 
 
Jamen ni hör ju, full cirkus
 
Var nära att börja grina och vända hemmåt.... Men efter några minuter har jag lyckats att hjälpligt sanera
 
 
katt, bil, låda och mej själv :)
Men fy alltså, inbillade mej? att det luktade om mej då jag klev in hos veterinären....
 
Nu är vi hemma och Sessan är just nu världens nöjdaste katt utan tratt!
 
//PIllan


Men guuud.. vilken cirkus minst sagt. Fy tusan.. Skönt det gick bra med henne o att tratten är väck.
/malinedlund.blogg.se





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se