Höst ute, höst inne

 
 
 
 
Lördag
 
När man har chansen att sova ut (ja Nikki hon sov...) då vaknar vi både jag och A vid 06-tiden... Suck!
Men skönt att ligga kvar en stund och dra sig
 
 
 
Mina föräldrar kom in vid 07.30 för dom var på väg ner till Filippa på en visit i helgen. Filippa hade önskat mammas pastagratäng så jag hade gjort tre lådor som hon kan ha i frysen :)
 
Mycket mat behövs för henne nu när dom tränar så himla mycket och hon har lagt på sig några kilon vilket är välkommet då hon behöver lite mer tryck på skidorna!
Hon och flera av tjejerna i klassen har också fått order om att inta några till mellanmål då dom äter bra men lite för glest mellan målen. Detta kan ofta vara ett problem då man gärna ska sprida sina intag över 6-7 "mål" om dagen.
Jag själv har ett känsligt blodsocker och äter mindre portioner men gärna flera!
 
 
********************************************************************************
 
 
Idag har vi riktigt höst ute...Löven har gett upp greppet om grenarna och ligger nu på marken .... Här inne har det kommit fram några mini-pumpor. En gullig inredningsdetalj så här om hösten!
Såg förresten att någon hade målat sådana dekorationspumpor i härliga pastelliga färger, typ rosa och med guld på "knoppen".
Det var verkligen jättefint men hos mej är dom fortfarande i sin orginalfärg som passar till de tacksamma nejlikorna i orange.
 
 
 
Har varit en sväng i gymmet en timma. Ben och axlar fick görra dagens jobb så nu skriker kroppen efter ett mål mat.
Jag lyder och lastar in lite av gårdagens tacos :)
 
Eftermiddagen och kvällen ska spenderas på jobbet
 
 
Tjingeling  //PIllan


Viilken fin inspiration! Ska också införskaffa pumpor!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se