Kalas Tajm & blodsockerblues...

 
 
 
 
Idag är det ingen vanlig dag, nej för det är lilla Tildas 1 -årsdag och det har vi självklart firat!
 
 
Först var det jobb för min del och då jag skulle upp tidigt tidigt så sov Nikki hos mina föräldrar.
Brr det var -4 grader då jag klev utanför dörren och bilens rutor skrapades...
Buhu nu börjas det liksom !
 
 
På jobbet hade vi APT så det blev ett litet avbrott i de vanliga arbetsuppgifterna. 
 
 
 
 
 
På förskolan var det den årliga fotograferingen så alla barnen var lite extra söta då jag kom och hämtade Nikki! De skrattade och berättade att de minsann fått äta med haklappar (de som är stortjejer..) allt för att inte förstöra/spilla på de fina kläderna innan fotografen hunnit knipsa av några pics
 
Alltid lika spännande att få se resultaten... Kan bli lite vad som helst känns det som ;)
 
 
 
 
 
Efter att jag hämtat upp mini så blev det direkt hem till Kamilla och Tilda med paket. Lilla skruttan som nu hunnit bli 1 år, så fort tiden går alltså.
Ett år sedan jag satt med det lilla nyfödda knytet i min famn ♥
 
 
Minns ni... här kan ni läsa!
 
 
 
 
Massor med goda kakor och två sorters tårtor blev vi bjudna på!
Jag åt tre kakor och en bit tårta.....skulle nöjt mej med en... Gissa om jag har varit totalt socker-bakis efter detta!!?
 
Är verkligen inte van att äta socker (i sådana mängder) och det straffar sig direkt! Tänk vilket "gift" det faktiskt är och det märker man ju först då kroppen inte är van och blir liksom direkt sockerchockad....
 
Usch det är verkligen inge kul så tur att det är sällan det händer för min del...
Men om du vet med dej att du kanske äter lite för mycket socker, försök att vänj dej av med det mesta "synliga".
Socker får vi i oss ändå i så många olika livsmedel!
 
Jag är inte absolutist och när jag är på kalas så äter jag såklart det som bjuds, men idag gick jag lite bananas 
 
 
 
 
Nu har jag som vanligt på tisdagar haft en dejt med mina fina aerobicsutövare och blodsockret har kommit i fas. Så nu ska jag slänga mej i soffan och njuta a en skön kväll
 
 
//PIllan


Så fina tjejer,minns när du satt med den lille när hon var nyfödd,ett helt år redan??? sockret skulle jag behöva få bot på usch men är det kalas så är det:)kram

OJ vad otäckt att få en sådan reaktion på socker. Jag borde verkligen ta bort allt synligt socker och jag försöker, men jag älskar choklad! Försöker dock endast äta choklad på helgen. Kram

Härliga kalasbilder och ett perfekt väder ni har... så gott med massor kakor!!

Mums, vad sugen jag blev på alla de där godsakerna! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se