Lite härligare

 
 
 
 
God morgon söndag
 
 
Ja så här på lediga helger och självklart då Filippa är hemma på besök är det allt lite härligare att kliva upp och duka för frukost.
Jag fixade en snabb hallonmarmelad eller hallonsylt är det nog egentligen... tillsammans med färskost och en bit rostad levain, alltså så gott!
 
 
Jag älskar ju frukost, dagens bästa måltid enligt mitt tycke! Men som jag berättat tidigare är jag helt själv att tycka så i våran familj... men Filippa åt i alla fall detta med god aptit så mission completed ;)
 
 
Nikki var väl med sisådär på noterna och efter en stund skrek hon efter havregrynsgröt...
 
 
 
 
 
Hallonsylt, quick and healhty!
 
1 dl vatten
2 msk flytande honung
2 msk chiafrön
225 gr hallon
 
Rör ihop vatten, honung och chia. Låt detta svälla i 10-15 minuter
Vänd ner hallonen
KLART!
 
 
 
Nu ska jag mysa med mina tjejer innan det är dags för Filippa att vända åter mot Falun!
 
Då hon rest ska jag och Nikki tillbringa eftermiddagen med bio-matiné, Lassemajas detektivbyrå.
Dessutom så landar ju pappan på Arlanda efter en vecka i Spanien!
 
I morgon återgår vi till vardag igen, sköt om er!
 
//PIllan


Hoppas du haft en skön helg :) kram

Men vad gott! Det måste jag testa:)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se