Dags att "göra " Höst

 
 
 
 
 
1 september...känn på den!
 
Ja själv har jag lite svårt att förlika mej med faktumet att det har övergått från sommar till höst... Särskilt då vi här den senaste tiden haft ett fantastsikt skön väder.
Min kropp är fortfarande brun och jag vill liksom inte stänga in den i tjocka kläder. Får liksom lite rysningar då jag surfar nya kläder och allt är senapsgult och vinrött.... Min hjärna har INTE omprogramerats från ljusa somriga kulörer ännu
 
 
Som ni ser är även mitt hem fortfarande i sommarskrud - blått & vitt! Här behövs nya kuddar i  dovare färger för att göra det lite mer ombonat!
Ljuslyktor ska fram och några nya gröna växter ska jag skaffa. De befintliga blommorna har tagit stryk under sommaren.
 
 
Eftermiddagen ska jag ta en stund att rensa upp på altanen. Plocka bort alla krukor och slänga de vissna blommorna på komposten. Ta in dukar och kuddar för tvätt och nedpackning till nästa vår....
 
Lite vemodigt idag.... det är september
 
//PIllan
 


Vilken fin bild på dig! Jag tycker nog att man dröja sig kvar i sommaren ett tag till :-.
Visst idag regnar det - men det kanske blir en fantastisk september med en massa sol!

Kram Malin

Själv älskar jag hösten och den här tiden på året:)

September brukar ju leverera☀️Men vi vaknade till spöregn så visst känns det vemodigt allt och jag håller med ang kläderna man vill väääänta lite med höstfärgerna,ang stampande hälar 😸kul att det finns fler som har sådana tonåringar och jag tror det bara är nyttigt att välja skola lite längre hemifrån som din valt göra.de får sakna en.Kram

Håller med - det känns så tråkigt! MEN september brukar ju kunna bjuda på lite härligt sensommarväder så vi får hålla tummarna!

Men jag känner som du, jag vill "boa" inne - göra mysigt, tända ljus och elda i brasan...speciellt en dag som idag när det SPÖREGNAT heeela dagen!!

KRAM på dig!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se