En sjukskriven och en fredagspepp

 
 
 
Fredag hörrni!
 
 
Jag hade ju tid hos veterinären i går och vad tror ni händer på morgonen....? Jo efter att ha hoppat på tre ben i sex dagar så går Sessan på alla fyra benen och verkar precis som vanligt igen :/
 
Men jag tänkte att det är lika bra att åka (även om det är 10 mil enkel...) så jag får veta vad det var.
 
 
Tur det för det visade sig att hon blivit biten av en annan katt rätt över framtassen och det hade börjat bli en böld . De läker ju "för fort" sådana små bitskador och då hinner inte sårvätskan rinna ut, utan blir inkapslad och det blir bölder!
 
 
 
 
 
Så veterinären gav henne lugnande och rakade hennes ben. Sedan snittade man upp och sydde fast en drenerings-slang så att all vätska ska kunna rinna ut.
Vi måste tvätta ett par gånger om dagen. Och så har hon ju tratt... inte lätt att vara sjukskriven kisse...
 
 
Jag försöker mata henne för hon har inte kommit på hur hon ska kunna äta och dricka. Länge sedan hon hade tratt senast då hon steriliserades.
 
Usch varför ska dom slåss dom rackarns katterna...? Nu vill jag liksom skydda henne med mitt liv ;) Har sett en stor katt som brukar jaga henne upp i träd och allt möjligt, så jag gissar att den är skyldig.
 
 
 
 
 
Nikki är i vilket fall fredagspepp och har nyss ätit ett stort lass med våfflor.
Hon ska en kort sväng på dagis om en timma och tjatar och vill åka på momangen.... kompisarna är väl roligare än mami!
 
Ha en fin fredag  //PIllan


så fina bilder och söt katt =)

Åh lilla katten. Hoppas ni får en trevlig helg!

Så fina bilder, hoppas kisen mår bättre snart... ha en mysig helg :)

Men vännen då - dom ser ju så ynkliga ut när dom har tratt på sig. Hoppas bölden försvinner fort nu!

HA en härlig helg vännen!
KRAM





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se