Mitt livselixir

 
 
 
Hej på er
 
Har haft en skön förmiddag tillsammans med Nikki och efter en god frukost drog vi iväg till vårt "andra hem" , gymmet!
 
Har de senaste dagarna varit lite nere och heller inte kommit mej iväg på någon träning... det ena ger det andra - deppigheten blir än värre då inte kroppen fylls på med endorfinerna!
 
Träningen är verkligen mitt livselixir
 
Kan knappt tänka mej ett liv i "stillhet" . Min kropp är van att få tampas med vikter, belastas med hopp och spring eller töjas  i  sessioner av streching
 
 
 
 
Nu har jag tillbringat de senaste passen med att köra ganska mycket inne i boxen och då blir det rätt så mycket övningar som tar över många muskelgrupper, typ frivändningar och thrusters.
Därför ska denna veckan bli lite mer fokuserad på hederlig styrketräning med vikter och med största fokus på armar!
 
Igår var jag dock på ett spinningpass, sällan det händer men så himla skönt att få blåsa ur kroppen och svettas några liter ;) Direkt efteråt en timmas core träning som jag anser är den allra viktigaste träningen!
 
 
Du är aldrig starkare än den svagaste länken... som oftast är core (mage,rygg )
 
 
 
 
 
 
 
Dagens pass blev biceps och axlar med Nikki ivrigt påhejjande!
 
Bicepscurl med hantlar både stående och med bänk
Bamsecurl i cable och  chin up
Axelrotationer med cable
Viktplatta med lyft framför kroppen
Militärpressar
 
Slutligen en omgång med armhävningar
 
Ja nu är min kropp nöjd och glad och jag klarar en lång eftermiddag och kväll innanför jobbets väggar :)
 
 
 
//PIllan


Heja dig!! :)

Du är ursnygg kvinna, önskar såååå att jag hade din vältränade kropp. Just nu går min kropp på sparlåga så tyvärr ingen träning alls, håller tummen att det snart vänder. Kramisar Tina

HEjja dig - så bra jobbat å du ser såååå stark ut! Jag ska in i gymmet denna veckan - längtar! Det har varit mycket löpning, funktionell styrka, cykel och golf...nu väntar tunga vikter !!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se