Enkla, snabba bananbrödet!

 
 
 
God morgon och jo visst är det fredag som knackar på igen!
 
 
 
 
 
Jag har smugit upp för att inte väcka min lilla mini där på övervåningen. Hon hade en kompis här i går och de hade allt möjligt mer eller mindre busigt för sig men bland annat drog dom ut Nikkis madrass och sängkläder på golvet. Detta skulle absolut inte städas upp för där skulle hon minsann sova inatt...
Jo jag förstår att det var lite mysigt där på golvet lite inkämd mellan garderob och byrå :) Så nu sussar hon tydligen extra gott!
 
 
Själv blev jag hopplöst seg och trött efter maten igår och frågade Nikki om vi skulle skippa träningen och mysa hemma istället....
Men mamma nu åker vi, jag vill bli STARK!!  Så det så
Jamen det är ju helt perfekt att ha en mini-pt, man behöver aldrig känna sig tveksam helt enkelt ;)
 
Förstår fullt och fast männiksor som inte har någon träningsvana eller rutin att det är en jättetröskel att kliva över många gånger, för att ens ta sig på träningen
Det går säkert mycket lättare om man är två, bestäm med en kompis OCH bestäm en tid (detta gäller även för egen träning)
Ska jag tex träna hemma så bestämmer jag en tid då detta ska ske och börjar det kl 1500 så kan inget komma emellan kl 14.50 för då är det bara 10 minuer kvar och annars kommer jag helt enkelt "missa passet"! 
Funkar för mej
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag eller kanske i helgen ska ni baka bananbröd!  (eller det bestämmer ni såklart själva)
Det här är plättlätt att sno ihop och ni har ett perfekt bröd att mumsa på så där direkt efter eran träning!
 
3 bananar
3 ägg
2 dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk salt
 
Kör med stavmixern till en slät smet
Sedan tillsätter jag ca 3 msk havregryn som jag rör i
 
Smörj och bröa (jag använder mandelmjölet) en form, häll i smeten
 
Toppa med nyttigheter som du gillar
Här tog jag chia-frön, hackade hasselnötter och kokos-flakes
 
In i ugn på 200 grader i cirka 30 minuter
 
Låt svalna ( åtminstonde så pass mycket så du kan lyfta ut brödet ur formen..) nu är det bara att sätta igång och mumsa i sig!! På med en klick smör,mosad avocado, mandelsmör...what ever U like
 
Som ni märker är det i princip som en bananpannkaka, fast i ugnen! Goda bra kolhydrater från banan, perfekta proteiner i äggen, havregrynen och mandelmjölet.  Lite söt fast inte för mycket och den ska självklat ätas upp så fort som möjligt, alltså inget att spara på i flera dagar...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu hör jag minsann den lilla hostande?! mini från våning två....! Ska jag strax duka fram en god frukost som ja precis, innehåller just detta brödet
Sedan blir det fredags-fys för oss
Tänk puls, tänk core, tänk svett& glädje:)
 
 
Nikkis förskola har stängt för planering idag så därför ska hon få hänga med mej en timma på jobbet i eftermiddag. Hon tycker det blir jätteskoj.... Hmm mitt jobb är kanske inte det roligaste för en 5-åring men bra att hon ser fram emot ett besök !
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se