Hang in There!

 
 
 
 
 
 
Idag ska vi snacka lite om träning och motivation och hur man kan skapa lite rutiner kring detta!
 
 
Många tränande så som personliga tränare och andra hängivna endorfin-knarkare menar att det är väldigt viktigt att ha ett mål med sin träning. Att sätta upp rimliga målbilder kan tex vara att man ska kunna ta x antal kilo i bänkpress, kunna springa milen under 50 minuter, att ha en tävling inplanerad som ska genomföras , göra en klassiker osv
 
För egen del har jag och har alltid haft samma mål En stark kropp som jag "belönar" med träning. Kan tyckas luddigt... men jag har aldrig varit en tävlingsmänniska. Har svårt att sätta upp ett riktigt specifikt mål som jag kan nå fram till!
Jag vill att min kropp ska bära mej genom livet, jag vill kunna hoppa över vattenpölar, springa till jobbet om jag är sen, ta trappan i dubbla steg utan större ansträngning!
Jag vill vara aktiv med mina barn och jag vill vara lika aktiv med eventuella barnbarn!
 
Ibland lägger jag in små mini-utmaningar för mej själv som tex olika handstående eller att klara ett visst antal chins men för mej är vägen dit alltid lika viktigt, jag vill ha kul! Är inte träningen rolig så skulle självklart min motivation sjunka...
 
Alla människor är olika och det kan lika gärna vara omvänt nämligen att man inte tycker träningen är speciellt rolig men motivationen på det specifika målet gör ändå resan dit värd slitet. Hur är du?
 
 
 
 
 
 
 
 
En viktig faktor för att få en regelbundenhet och motivation i träningen är att du prioriterar tiden för det. Annars är det lätt att familjegöromål, jobb m.m. kommer emellan. Tänk lite som att du upprättar ett träningskontrakt med dig själv, och se till att hålla det precis som du ingår avtal med andra människor. Prata också med din familj, så att de förstår din prioritering och involvera dem i ditt träningsschema så dom inte kan "klaga" senare.
 
Träna det du tycker är roligt, det gör allt mycket trevligare och chansen att du fortsätter ökar genast 
 
Anpassa träningen efter hur ditt liv ser ut just nu. Hur många timmar kan du läga på träningen i veckan. Boka in tider i kalendern varje söndag för kommande vecka och följ din plan. Om det någon gång bjuds på ett spontant träningstillfälle,Ta det! Grattis, ett extra pass kan vara en kick för självkänslan!
 
 
Ta en funderare varför du tränar....Att veta varför just DU går och tränar kan ge en extra spark i baken de dagar då allt annat känns så mycket viktigare eller soffan ser oförskämt inbjudande ut. Skaffa ett litet mantra att upprepa för dej själv då motivationen tryter
 
 
Skaffa en träningskompis. Det är så mycket lättare att vara två! Man kan peppa varandra till underverk och man vill sällan svika en vän om man bokat upp en gemensam tid 
 
 
 
Hoppas ni får en liten kick nu och planerar för ett fortsatt aktivt liv, det är alla värda!!
 
 
 
Hang in there folks   //PIllan 
 
 


Snyggt! Vad duktig du är!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se