Hej fredag, Hejdå Filippa & Gotte-stop!

 
 
 
Hej du härliga fredag, 1 april!
 
 
 
 
 
Åhh vilken underbar start jag fått på denna dag, hoppas den fortsätter vara just underbar.
Jag vaknade vid 06-tiden och smög upp för att inte väcka någon. Skrev ju att jag planerade för spinning men aj aj aj min kropp ville något annat efter gårdagens crossfit..... Jag gillar i princip alla övningar som hör crossfit till men jag gillar inte att allt ska gå på tid. Snabba lyft och ryck är inget för min 42-åriga kropp. Ryggen skriker stop nu får det räcka och de annars utmärkta övningarna ger då nästan motsatt effekt. Jag vill göra mina marklyft och frivändningar väldigt kontrollerade och relativt långsamma, känna kontakten med rätt muskler och inte slita upp dem i hets-tempo...
Jag går dock ibland in och kör ett rent c.f -pass mest som en utmaning och som sagt jag gillar samtliga övningar!
 
I morse var dock ryggen stel och solen strålade så ett glas vatten och på med kläder, pod i öronen och UT. Så himla härligt sätt att starta upp sin dag och när jag kommit hem var det dags för 15 minuters skön yoga med fokus på rygg och höft.
Ni må tror att jag mår som en prinsessa nu!
 
 
 
Vi har nu kramat Filippa lite extra hårt eftersom hon just nu sitter i en bil på väg mot en tävlingshelg i Idre. Sedan är det back to school och hon gruvade sig lite. Skoltröttheten börjar krypa sig på och tur då att det inte är allt för länge till sommarlov!
 
 
 
 
Me and ma Girls!!
 
 
 
 
 
Idag den 1 april (och detta är absolut inget skämt...) så har jag bestämt att den här månaden råder ett totalstop för intag av socker i form av godis, kakor, läsk alltså synligt socker plus snacks - chips, ostkrokar, nachos....
Det där med sockret är egentligen inga problem för mej då jag inte alls äter det ofta men snacksen....! Jag har ett djupt rotat beroende av chips, salt och fett!!
Men en månad ska jag väl banne mej kunna genomlida?!
Har överlagt med mej själv och om jag börjar få abstinens och äter på bänkskivorna så ger jag mej dock tillåtelse att göra riktiga popcorn poppade i kokosolja. Detta är egentligen en riktig hälsogrej med nyttigt fett och antioxidanter men som sagt det kan ju även trigga mitt begär...
 
Jag gör detta som ett litet projekt då jag nu uppnått mina mål rent muskulärt. Gått upp runt fem kg vilket jag anser vara i stort sett bara i muskelmassa. Därför skulle det vara intressant att se om jag kan skala en liten procent i fett! Jag har inte alls någon övervikt men jag gör det som ett eget litet forskningsprojekt då jag älskar att ha kontroll över kroppen och se vad man kan göra av egen kraft!
Det blir annars en hel del cardio-träning också framöver och bara styrketräning för att underhålla befintlig muskelmassa.
 
1 . 2 . 3 GO!
 
 
//PIllan


Önskar SÅ jag orkade motivera mej själv som du gör!
👍👍
/ Malin
nouw.com/malinedlund

Svar: Ja du, det går liksom av bara farten nu för tiden!Kramis
Pernilla/Pillan

Bra jobbat med musklerna. Du kommer att klara dig bra utan godsaker. Du verkar vara så fokuserad. Lycka till.

Men sådär kan man ju känna ibland. Igår morse hade jag packat väska för gym/Mini-sats men ände bara att nä, nu skulle jag inte få många kilon lyfta. Träningsvärk. Sådana dagar tror jag det kan vara bra att vila! Blev som vanligt typ en mils promenad i benen:) älskar föräldraledigheten!
Visst har jag Instagram!:) heter lika där, dvs kakansemlanoliven
Trevlig helg!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se