Lila frukost gjord med kärlek och blåa bär

 
 
 
 
 
God morgon på er
 
 
Vaknar med en härlig känsla ...en lyckokänsla, vilken start!
Bestämde mej snabbt att den här kroppen vill jag ge lite extra caring & Love idag så vad passar bättre än en lila frukost proppad med antioxidanter!?
 
Blåbär kan hjälpa till att skydda mot en rad sjukdomar, bland andra Alzheimers, Parkinson och diabetes. Det finns nämlien gott om flavonoider i blåbär – ett ämne som kan minska risken för flera olika sjukdomar. Blåbär finns också på den ansedda amerikanska Mayoklinikens tio-i-topplista över det mest hälsosamma man kan äta
 
 
Min frukost blev havregrynsgröt med blåbär som får vara med i koket, plus några på toppen av gröten. Smoothiesen är gjort på de blå bären plus mandelmjölk och en skopa vaniljprotein.
Alltså nu kan jag lyfta mycket och tugnt om en liten stund då jag och Nikki beger oss mot gymmet!
 
 
Min lyckokänsla kommer sig av gruppen jag instruerade igår... Alltså det fanns inte en millimeter med plats över utan jag möttes av en fullproppad sal med träningssugna tjejer och killar!
Vissa blev kanske lite "tagna på sängen" då det inte blev den vanliga cirkel-core som brukar vara MEN de flesta såg tämligen svettiga och lyckliga ut efter 45 minuter :)
 
Vilken kick att som instruktör få tillbaka så mycket energi!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ikväll får aerobicsen flytta på sig för ett Body Jam- pass eftersom jag ska jobba på mitt anrda arbete ikväll. Men i morgon är jag tillbaka på instruktörs-scenen igen för ett svängigt aerobics-pass!!
 
 
Nu ska jag och mini dra på oss spandex och köra oss svettiga!
 
 
//PIllan


Äter också havregrynsgröt till frukost, så gott!

Ser gott ut!

Gott det ser ut :D. Härlig färg

Gott! Härligt med så mycket färg :)

Testat blåbärspulver? Det gör jag med i gröten och yoghurten på morgnarna. Ska tydligen innehålla lika mkt blåbär/näring som 5 gånger sin vikt. 1 tsk alltså 50 gram blåbär. Låter ju nästan lite för bra för att vara sant haha!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se