Minns ni den här "klassikern"?

 
 
God morgon blogg-vänner
 
 
 
 
 
Hemma hos mej själv igen och fått sova i min egen säng....som en prinsessa (utan ärta)
Sängen på hotellet såg SÅ inbjudande och fluffig ut och jag slängde av mej kläderna och kröp ner...
Sov som en kratta
 
Kuddarna på hotell alltså, vad är det med dem? Tokmjuka och det går liksom inte att klöna ihop dem så man får nåt stöd utan de bara "fiser ihop".
Vaknade 1000 ggr kändes det som och fixade med nackstöd och svettades. Ingen god natt sömn men en god frukost och en givande kurs i alla fall!
 
Nästa vecka ska jag till Norrköping i tre dagar och jag ber till en högre makt att det är bättre kuddar där!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alltså minns ni den här gamla klassiska helg-mys-rätten, Flygande Jacob!?
Lagade den i helgen och visst den är ju riktigt god. Med mycket sallad som tillbehör och ris för den som vill.
 
Använde kyckling-filé som jag delade i bitar och stekte med mycket curry, paprikapulver och salt. Lägg över i en ugnsfast form och skiva över bananer.
Vispa grädde ca 3 dl och tillsätt 1-2 dl chilisås, bre över kycklingen
 
In i ugn 200 grader i ca 2 minuter, ta ut och strö över salta jordnötter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag är jag nästan grön av avund på er som bor i de sydligaste delana av landet, upp emot 20 plusgrader!!
Så Härligt
Här är det regntunga skyar och plus 3...typ och ska så vara med lite snöblandat även i morgon. De var mina två lediga dagar liksom
Är dock bjuden på lunch hos Kamilla och Tilda idag och det ska såklart bli jättemysigt. Får hitta på lite inne-skoj med mini helt enkelt <3
 
 
 
//PIllan


God morgon :) Så gott med flygande Jacob. Gjorde det för ett tag sedan men innan det var det länge sen.
Norrköping är en underbart fin stad. Hoppas du får en fin dag :)

borta bra med hemma bäst!

Åh, mums!! Älskar flygande Jakob!! :D

Mumsigt!

Så himla gott det är med Flygande Jacob!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se