Dukar för vinklubb

 
 
 
 
God morgon på er
 
 
 
 
 
Äntligen har vinden mjnat för huuuu vilken storm vi hade hela dagen igår! Här ute på gården ser det förfärligt ut med löv, barr och grenar överallt. Studsmattan ligger som ett plockepinn långt ner mot vattnet och alla blommor har blåst sönder....
Jag gillar verkligen inte blåst!!
I går var det nog extra tydligt vilket avlångt land vi lever i med tanke på vädret ni i södra Sverige har haft de senaste dagarna!
Idag skiner dock solen och det är helt vindstilla så eventuellt tar vi en golfrunda idag. Nikki har dock en tråkig hosta men frisk luft gör nog inte saken värre?! Vi har golfbil så hon kan sitta och softa i den...
 
 
 
Igår kväll dukade jag för mina fina tjejer i vinklubben!
Med tanke på vädret så blev det en lite höstig variant av blommor och färger. Temat på middagen var dock italienskt och till förrätt bjöds dom på olika meloner med parmaskinka och pesto.
Huvudrätten en paj med salami, mozarella, basilika oliver och den ska ni absolut få recept på framöver för den är verkligen god!
Efterrätten var en typ cheesecake i glas med mascarpone, citron och blåbär
 
 
 
Vi hade en mysig kväll men vi bröt upp ganska tidigt så idag är jag piggelin, skönt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Eftersom jag är ledig även måndag och tisdag så känns det som den här söndagen kan bli ännu lite bättre... Ingen stress och jäkt med sysslor som eventuellt ska göras utan jag kan bara ta det lugnt!
 
Kvällen bjuder antingen på utomhuspass i elljusspåret eller bio..... Livet efter dej visas och det är ett gäng från jobbet som ska gå MEN jag vet inte om jag pallar att sitta i en biosalong och hulka i ett par timmar?! Har ju läst boken och då grät jag floder.....
 
 
 
Skön söndag på er
 
 
//PIllan


Åhh så fint och så gott allting ser ut!! Ha en härlig söndagskväll <3 Kram!

Så fin du är!! Härlig blus och en sån fin dukning!=) Kul med vinklubb... Hörligt med ledighet några dagar till..Kram

Vad roligt med vinklubb. Är väldigt vinintresserade och har vänner som är det också så kanske borde starta en vinklubb :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se