Guld till kvällgott

 
Skogens guld, rätt ner i stekpannan!
 
 
 
 
Ja ett riktigt lyxigt kvällsfika fick vi till igår
Från Dalarna hade A med sig ett gäng guldgula kantareller och allra godast är att smörsteka dem och tillsätta några droppar grädde
Dessa av njöt vi på varsin toast och det var så himla gott!!
 
 
Hamnade i tv-soffan med dessa mackor och där gick herrarnas final i gymnastik. Men herregud vad är dessa övermänniskor gjorda av...??! Det är ju inte så ofta man/jag ser gymnastik på tv:n utan det blir väl så här vart fjärde år på OS och kanske någon glimt från nåt VM men här snackar vi fysiska fenomen!
Kan väl inte finnas några idrottare som är mer vältränade än dessa.
 
Superduperstarka men samtidigt grymt smidiga, viga och SÅ spänstiga. Allt i ett dynamitpaket liksom
 
Jag blev seriöst andfådd då dom gjorde sina program i ringarna! Herregud prova själva att bara hänga i ringarna med raka armar (start till dips) utan att få minsta rörelse.....Eller så kan vi snacka muscle ups som dessa förmodligen lärde sig vid 6-års ålder.
Jag är beredd att knäböja och slicka marken inför dessa atleter ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tycker dock det är lite trist att de mesta av OS sänds på nätterna för jag är ju så himla trött och orkar inte ställa klockan för att titta... Man missar mycket prestationer och får helt enkelt se mycket på eftersändningarna.
Det roliga med OS tycker jag är just sporter som jag aldrig ser på annars.
 
 
Mina egna sportsliga prestationer har jag senaste veckan fått utföra på egen hand eftersom Filippa åkte på halsfluss. Förra veckan blev verkligen en dålig träningsvecka även för min del men nu hoppas jag vara på G igen!
 
Lördag hoppade jag in i gymmet och körde ett hederligt styrkepass för rygg och biceps.
Söndag startade med pw på morgonen och styrke-pass utomhus på kvällen.
Måndag fick återigen bli styrketräning med fria vikter för axlar och armar plus att jag körde intervaller på löpbandet.
Nu planerar jag att köra på i detta tempo med 5-6 pass i veckan och snart drar höstschema med egna klasser igång!
 
 
 
Ha en fin dag
 
 
//PIllan


men åh va gott :) :) :)

Kantareller är så gott såå.... Mumsigt de där såg ut.. Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se