Lördagsbabbel

 
 
 
Lördag med regntunga skyar
Jag tittar bland sommarens foton och hittar den här ljuvliga sommarbuketten!
 
 
 
 
Ja det har verkligen varit en helt ljuvlig sommar med tanke på hur många soliga dagar vi fått och att man hade fjolårets trista kalla väder i färskt minne...
Nu tycker jag dock att augusti inte har "rockat igång" riktigt som jag hade hoppats och idag har vi en hopplöst trist grå dag ute! Känner hur regnet nästan slår ner i huvudet på mej och jag blir bara trött. Men jag ska tvinga igång mej och försöka få lite gjort inomhus idag.
 
 
 
Igår hade vi som jag skrev tidigare golftävling med arbetskamraterna. Det blev verkligen jättelyckat! Tur med vädret också för strax innan start tror jag hela himlen öppnade sig men det gav med sig och höll uppe hela rundan.
Jag gick med chefen och han bjöd på jordgubbar och bubbel, så en mycket trevlig boll :)
Vi kom två och var rätt så nöjda med prestationen!
 
 
 
Efteråt anslöt fler kollegor occh det blev middag, musikquiz och partaj tills en buss kom och hämtade oss strax efter 22-tiden. Skönt att komma hem "i tid" jag var mer än nöjd då kan jag säga.... Vissa ville absolut inte avsluta utan det tjatades friskt om efterfester och drinkar.... Tack förnuftet för att du aldrig gav vika :)
 
 
 
 
Filippa som ju insjuknade i raketfart tidigare i veckan och efter diverse provtagningar här på vårdcentralen sedan skickades till akuten, har nu sakta börjat "bli människa " igen! Väl på akuten togs fler prover och visst var det halsfluss hon har! Någon streptokock bacill som de inte kunde upptäcka här på vårdcentralen tydligen...
Nu blir det antibiotika ett tag och föhoppningsvis är hon på banan i slutet av kommande vecka! Varken jag eller mina barn har ätit många penicilin-kurer i vårt liv  (allergiska mot de flesta)  så därför brukar de göra susen ganska direkt! 
 
 
Nu ska jag försöka komma igång här
 
 
//PIllan


å jag har lunginflammation :(





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se