Mango boost

 
 
Nu när sjukbaciller börjat härja hemma hos oss gäller det att verkligen boosta kroppen och proppa den full med naturligt "bekämpningsmedel"
Nu kör jag mango, massor med mango! Så gott och så nyttigt
 
 
 
 
 
Mango innehåller gott om fibrer, vitaminer, mineraler och antioxidanter
Läste även om en studie från Texas där man upptäckt att mango innehåller en polyfenol som kallas pyrogallol. Den visade sig kunna hejda tillväxten av bröstcancer hos möss. Polyfenoler är små  växtkemikalier som redan i tidigare studier visat sig ha anticancereffekter utan skadliga biverkningar. Forskarna tror att en kost rik på pyrogallol kan förhindra utvecklingen av till exempel bröstcancer.
 
Mango är också rika på fibrer och kan hjälpa dig med trög och förstoppad mage. Enzymerna i mangon hjälper till med matsmältningen - mer näring ut i kroppen!
Huden gillar näringsämnena i mangon och den kan även användas i rengörings-syfte av just huden.  Frukten kan användas på huden för att rengöra porer och hindra finnar
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min smoothie innehåller både färsk och frusen mango
En rejäl bit ingefära
Ett par msk vaniljkvarg för smak, mer mättnadskänsla och protein
Valfri mjölk, jag hade havremjölk
 
 
 
 
 
 
Slurpar i mig både till kvällsmål och frukost!
 
 
 
 
 
 
 
Ikväll mina vänner är det dags för trevligheter...igen!
Älskar sommar, älskar vänner och älskar fest
Middagsklubben ska sammanstråla och jag ser fram emot att sitta vid dukat bord och bli serverad en trerätters middag!
 
Jag får gå ensam ikväll för A och Nikki packade in sig i bilen och drog söderut igår. För dem väntar kräftfiske hos farmor och farfar.
Men jag ska nog klara av detta på egen hand ;)
 
 
 
 
//PIllan


Älskar mango, ska nog dricka en mangosmoothie nu faktiskt :)

Mums, det är så himla bra att något så gott är så nyttigt! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se