Ny vecka, nya tag

 
 
 
 
 
Hej på er
 
Ja då var det måndag och en ny vecka har precis rullat igång. Det "galnaste" är väl att det även blir en ny månad, september - höstmånad....!
 
Vi har dock årets roligaste golftävling på lördag och jag kände att jag bara måste spela/träna lite inför denna så hela (lilla) familjen drog iväg i går förmiddags. Med oss hade vi våra vapendragare Nicke och Carina som vi även tävlar med på lördag.
Nikki var såklart också med och vi startade med lite slag på ranchen.
Nikki är lite sur för hon inte kan slå lika långt som oss.... men vi försöker peppa henne att bara hon tränar så slår hon snart mamma i alla fall ;) Nästa år ska hon få börja i träningsgrupp och det ser hon redan fram emot.
 
 
Spelet gick hyffsat med tanke på att jag inte alls spelat nåt sedan golfveckan.... Det stora bekymret just nu är min vänsterarm. Har nog inte skrivit så mycket om det här inne men armen har krånglat hela sommaren. Utsidan av överarmen, liksom i muskelfästet mellan axel och triceps. Jag kan inte göra en bredare armhävning, inga axelpressar över huvudet - inga ytterlägen liksom.... Därför kände jag mej även begränsad just i golfen!
Har tagit kontakt med min kiropraktor och vi ska titta på den nu i veckan. Kan vara en inflammation typ slemsäckarna som sitter i muskelfästen men det kan ju även sitta fast i ryggen. Vi får se....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den här morgonen har startat med att Nikki åkte med A ner till skolan och jag har nu helt plötsligt "egentid" som det så fint kallas. Nu när mini börjat skolan blir det vissa dagar mycket tid för mej själv. Ovant då jag ofta har med mej Nikki då jag tränar!
Jag tog tillfället i akt och startade med en skön PW och nu blir det lite rensning av kökslådor... Usch trist göra men nu har jag tid och ingen som pockar på uppmärksamhet!
 
 
Ha nu en fin start på den här veckan
 
 
//PIllan


Kul med golftävling. Din tjej verkar tycka de är roligt också ser jag :)

Trist med armen, jag har också haft problem med utsidan. Efter en längre ofrivillig vila så gav det dock med sig och nu är jag lite försiktigare i just ytterlägen. Hoppas du får bukt på det snart:-)/ S.G





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se