Julafton Anno 2016

 
 
Denna väntan... och pirr och förväntan och lite skräckblandad förtjusning! Nikki sprang från fönster till fönster och spanade
 
 
 
 
 
Julafton spenderades som vanligt (får jag nog säga sedan 5-6 år tillbaka) hos mina föräldrar. Under hela min uppväxt var jul hos min mormor en självklarhet och detta är nu första julen som inte min mormor finns med på jordelivet....
I tanken finns hos såklart med och det låg några klappar till tjejerna utan avsändare under granen och då sa Nikki direkt -Dom är nog från gammelmormor♥
 
 
Nya traditioner skapas i och med att nya familjemedlemmar tillkommer och som sagt numera är vi hos mina föräldrar och jag får istället träffa mina kusiner och deras barn lite senare under julhelgen!
 
 
 
 
 
 
Hemma hos mina föräldrar är julen verkligen röd. Det är massvis med tomtar, ljus, blommor och mat.... varje år försöker vi dra in på det där med maten men ändå blir det massvis kvar och över...?!
Idag fortsätter frossandet på rester och lär väl så göras i nån dag till...
 
 
 
 
 
 
 
 
Så olikt hur julen ser ut hemma hos oss men väldigt mysigt och välkomnande med de klassiska röda och gröna! Fint att ta in enkelheten i naturen i form av lite mini grankvistar till julens dukning
 
 
 
 
 
 
Så kom han då äntligen och det är så roligt att se Nikkis minspel då hon upptäcker honom i fönstret, kastar sig upp i soffan tryckt intill syrran och hystersikt fnissar och håller för ögonen :)
 
 
 
 
 
 
Något mer som vi försöker dra in på är julklappar! men jag kan säga att vi misslyckads totalt.... Herregud vad mycket tjejerna fick och dom var båda överväldigade...
 
 
 
 
 
Som tur är hade morfar tänkt till och gav tjejerna "Ingenting"....
 
 
 
 
Förmodligen den bästa klappen man kan ge i dessa tider! Nikki fick en liten förklaring vad den innebar och Filippa blev till och med rörd så det kom en tår!
En mycket uppskattad gåva med andra ord!! ♥
 
 
 
 
 
 
Nu ska här byggas lego, lekas med Trolls, Shop Kins, läsas Marcus och Martinus bok, springa runt i nya Uggs, testas nya skidor, stavar, piffa nya väskor, plånböcker, mysas i morgonrockar, blingas med smycken, skrubbas och smörjas med härliga spa-produkter, prova nya kläder etc etc etc in i evigheten... !!
 
 
Mycket julklappar.... say no more
 
 
//PIllan


Kul med mycket klappar!

Men så mysigt ni har haft det - ser helt UNDERBART ut! Själv så blir det julafton den 27:e här hemma och barnen kommer ÄNTLIGEN hem igen imorgon! Som jag längtar!

En god fortsättning på julen önskar jag dig och de dina!
KRAM

Så fin jul!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se