Nålar, choklad och rosor

 
 
Fyllde upp skönhetsskafferiet rejält förra veckan!
 
 
 
 
 
Yes en påfyllning av sköna, väldoftande och välgörande produkter till ansiktet var på sin plats och som tur var hade Susanne, KLICK, 2-års jubileum och fin fina erbjudanden förra veckan.
 
 
Jag fick med mej en hel del "gobitar" och jag provar nyheter och gamla favoriter för fullt här hemma!
 
Rosenserien KLICK har jag använt några år och är väldigt nöjd med. Är nu för tiden noga med att produkterna är naturliga och ekologiska och det är toppen att em dessutom är svanen-märkta.
Känner att jag vill veta vad produkterna innehåller, för huden är ett så stort organ som självklart tar upp det du smetar på den....
Rosenserien har bra och lättförstålig ingrediensförteckning från A - X i ett häfte som du får med då du köper produkter.
 
 
 
 
Nu slog jag till med denna omskrivna lilla rulle med nålar som jag faktiskt bara hört och läst gott om!
 
Jag har en väldigt känslig hud som framförallt är otroligt reaktiv. Därför har jag varit lite tveksam att prova men Susanne fick mej att tänka om.
Det här ska till och med främja den känsliga huden och verktyget hjälper till att öka effekten av dina hudkrämer. 
 
Verktyget rullas längs med huden och nålarna penetrerar det övre hudlagret. Detta skapar en mängd mycket små hål. Proceduren får kroppen att reagera genom att skapa nytt kollagen och elastinfibrer. Som svar på stimuleringen blir huden fylligare och tjockare, vilket reducerar synligheten av ärr, fina linjer och rynkor.
 
Jag har provat två gånger och min hud blir lite röd vilket inte alls är ovanligt för det blir den bara jag tvättar av mej sminket på kvällen.... Det gör inte alls ont utan jag tycker det känns rätt så skönt!
Allra först måste du starta med att tvätta dina händer noggrant, och det är superviktigt att du har rengjort din hud ordentligt så att inte gammal makeup och smuts följer med ner innanför huden. Du använder din dermaroller genom att rulla den i både lodrätt, vågrätt och diagonalt över det område som du vill behandla. Det räcker med att relativt lätt tryck. Lyft rollern efter varje rullning så du inte drar den på samma ställe om och om igen. Syftet är ju att skapa så många hål som möjligt.
 
Sedan tar jag på produkten som jag vill använda för just min hud (tips längre ned) Jag gör det på kvällen så huden får flera timmar att återhämta sig innan jag använder någon kosmetika .....
 
Jag har bestämt att göra proceduren två ggr per vecka och får väl helt enkelt återkomma om någon månad angående resultat!
 
 
 
 
 
Nu när vintern är här behöer åtminstonde min hud lite extra boost. Här i form av Rosenseriens morotsolja som ger hudet näring i form av olja från avocado, solrosor och vetegroddar plus att den är rik på karoten.
 
 
 
 
 
 
Den lilla rollern med massor med små nålar men längden på nålarna för hemmabruk är bara runt 0.25 - 0.5 mm
På salong kan man om man önskar få en rejälare nålning då det sker under utförande av utbildad hudvårdsterapeut!
 
 
 
 
 
Här kommer mina nyheter, Chokladserien, KLICK!
 
Precis som rosenserien är detta ett svensktillverkat, ekologiskt och naturligt hudvårdsmärke. Choklad har många positiva effekter då den innehåller massor med antioxdanter som skyddar kroppens celler. Den innehåller även flavonider som verkar antiinflammatoriskt och är därför välgörande för din hud.
Produkterna innehåller även kaffe som också är en stark antioxidant. Oljan från kaffebönan verkar rengörande och återfettande vilket resulterar i en mjuk hy.
 
Efter min "nålning" tar jag på AHA krämen. Den innehåller socker-syran från socker och mjölk vilket är den minsta molekylen av alla AHA-syror. Det innebär att den kan penetrera snabbt och effektivt.. Mjölksyran finns naturligt i huden och är effektiv på torr och obalanserad hy men även rynkig och ojämnt pigmenterad hud.
 
Själv har jag nån pigmentförändring plus några små ärr efter finnar och självklart rynkor lite här och där :) Vi får se om jag märker någon skillnad.... Spännande!
 
 
 
//PIllan


De är kul att testa nytt till sitt ansikte.. kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se