Fyllig, len men eldigt smakrik!

 
 
 
Idag kommer ett tips på vin, var ett tag sedan....
 
 
 
Detta drack vi i söndags på alla hjärtans dag och vilken fullträff!
 
Rocca Sveva, Amarone Della Valpolicella
Fyllig, len men eldig och mycket smakrik, fatkaraktär och inslag av mogna, mörka biggaråer, torkad frukt, nötter och örter. Eldig, lång eftersmak med en touch av nymalen svartpeppar. Serveras rumstempererat till smakrika kötträtter av nöt- eller viltkött eller till lagrade hårdostar som parmesan. Denna Amarone kommer från Borgo Rocca Sveva och är mogen att avnjutas nu, men kan också lagras i flera år
 
 
Vi hade inte läst på om detta vin utan vi bara korkade upp flaskan och åt den till vår middag bestående av plock, men det passade jättebra. Speciellt till ostarna och fläskköttet men att det fanns lite lax och skagenröra på tallriken gjorde heller inget (då det som sagt var ett plocka av olika smaker...)
 
 
Men nästa gång ska jag absolut prova att servera detta vin till en god gryta!
 
 
 
 
A har precis lämnat huset för en jobbresa till Stockholm så jag och Nikki huserar själva här hemma. Då jag ska jobba kväll i morgon (fredagsmys...) så ska vi istället ta ut denna mysafton en dag i förskott.
Så det blir hemgjort pizza och lite grönsaks-dippning framför tv:n ikväll!
Härligt
 
 
Ha en trevlig torsdag
 
//PIllan
 
 


Tack för tipset! Älskar plockmat och att sitta länge vid bordet och prata.

Låter spännande :)

Ååå..ser jättegott ut! Aldrig testat detta vi. Älskar ju amarone så den skulle nog sitta perfekt!! :)
Hoppas du får en fin vecka o helg. Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se