Nu har jag också läst den....

 
 
 
 
Har ju hört om den här boken ända sedan den kom ut men först nu har jag läst den!
 
Martina Haags "Det är något som inte stämmer"
 
Martina var även och besökte Skavlan i fredags och berätta för första gången om boken. Den handlar om en kvinna som blir lämnad av sin man efter ett långt äktenskap. Anledningen är att mannen har träffat en annan kvinna och självklart är det en självupplevd historia för Martina själv....
 
För mej var det omöjligt att inte se just Martina, Erik och Lotta som huvudpersonerna i boken. Ni vet när man läser en bok så skapar man en uppfattning om hur personerna ser ut. Det kändes som det inte gick att måla upp några andra fiktiva personer då man visste att boken delvis är självupplevd av författaren.
 

Den här boken lämnade mej inte helt oberörd,... Den handlar ju om svek, dödsångest och allmänt "ontimagenfeeling".... Inte alls någon feelgood men ändå väldigt läsvärd!
 
 
 
 
 
Jag har haft en sådan skön förmiddag med lång och solig promenad! Hur härligt är det inte nu när solen verkligen börjar värma och man inte behöver vara påpälsad till tänderna.
Väl hemma har jag stekt ett helt gäng med bananpannkakor och njutit av en lugn stund.
 
 
Så nu är mammalyxen slut och jag ska bege mej mot jobbet!
 
 
//PIllan


VÄLDIGT läsvärd, tycker jag! Man undrar hur mycket som är sant och ej!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se