Skön söndag

 
 
 
 
Att få vakna utsövd, inta frukosten och sedan direkt ge sig ut på en solig PW...!
 
 
 
 
Precis så startade min morgon och det ger så mycket energi. Dessutom tog jag tag i en spännande idé som jag har haft i mitt huvud en tid.
Något som förhoppningsvis kommer att leda till något bra för alla inblandade... Jag återkommer om detta när det väl är dags för "genomförande" ;)
 
 
 
Jag nyttjar verkligen min tid när jag promenerar att försöka lösa olika saker, klura ut, rensa bort och lägga bakom.
En promenad är dessutom en form av rörelse som nästan alla kan ägna sig åt. Ingen direkt utrustning krävs utan bara att proritera tiden .... Avsätt i alla fall 20 minuter, tre gånger i veckan så har du gjort mycket för din hälsa!
 
 
 
 
Att därtill lägga på extra mycket grönt på din tallrik och du har nått ännu lite längre rörande hälsan för din kropp.
Nyttig mat är inte krångligt, det är heller inte svårt och definitivt inte "äckligt"...!
 
Som jag skrivit tidigare försöker jag (nästan alltid...) att tänka -Vad gör den här maten för min hälsa. - Är den bra
-Innehåller den vitaminer, proteiner , bra kolhydrater, rätt fett.
 
Köper jag en färdig tex paj så försöker jag alltid lägga till massor med grönt och en frukt efteråt, så man liksom kompenserar upp lite för den "sämre" köpe-pajen....
 
 
 
 
När du går och handlar så kika vad affären erbjuder till bra priser då det kommer till proteinet. Varje vecka är det alltid något av kyckling, lax eller annan fisk som annonseras.
Sedan är det bara att komplettera med säsongens grönsaker. Prova gärna nåt nytt och googla recept, det finns ju oändligt med tips!
 
Broccolimos
Blomkålsmos
Auberginegratäng
Vitkålsgratäng
Sötpotatispommes
Palsternackspuré
Ugnsrostade rotsaker som väl är det enklaste och kanske godaste sättet att få i sig bra kolhydrater och mycket vitaminer!
 
 
Ja men då säger jag skön söndag på er
 
 
//PIllan


Så härliga bilder! :D

Skönt med söndagar och vad gott det ser ut :) min typ av mat, kram

Ser mumsigt ut!!

Jag kör samma här nu...blandat grönt och sen proteinkälla som finns tillgänglig å någon röra eller sås till - gott gott!!

KRAM vännen!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se