Zucchini/Halloumi - plättar

 
 
Söndag
 
Vilken toppendag (ja hela helgen) vi har haft då det blev en fjäll-tripp som jag nämnde i fredags!
Soft lördag med långprommenad, god middag och bowling toppat med Mello på kvällskvisten. Åhh vad bra han var den lilla charmören Frans :) Kan nog vinna finalen tror jag!
 
Idag har vi varit i backen och solen sken från en klarblå himmel... till en början...
Efter lunch då vi kom ut så hade det dragit ihop sig och plötsligt blivit mulet med snöfall, riktigt aprilväder
 
 
 
 
Nu är vi på hemmaplan och har fått en god söndagsmiddag hos mina föräldrar med minisemlor till efterrätt! Jag som inte ätit någon semla alls i år njöt kan jag lova :)
 
Här i bloggen bjuds det istället på ett vegetariskt recept (ja ni märker att jag verkligen försöker peppa er för mer veggie...)
 
Riv en zucchini och salta den och låt ligga i en skål en stund.
Saltet gör att vätskan dras ut och ni kan lättare krama ur så mycket det barar går
 
Riv sedan en bit halloumi som ni blandar med zucchinin
I med ett par ägg lite mer salt och peppar plus ett par msk mandelmjöl
 
Forma till biffar/plättar och stek några minuter på varje sida
Lägg över i en ugnsfast form och låt biffarna gå klart i 200 grader cirka 20 minuter
 
Servera med en stor sallad och tex en klick tzatsiki, mycket gott!!
 
 
 
 
 
Mina planer för resten av kvällen är först Baksmällan2 som visas på Kanal5, bästa bästa, skrattar ihjäl mej åt dessa filmer!! Sedan måste jag nog brygga en kanna med extra starkt kaffe för min plan är att se Oscarsgalan som ju går av stapeln....
Alltså hålla en tumme hårt för att duktiga Alicia Vikander kniper en gyllene staty!!
 
Dock känner jag mej själv allt för väl och antar att det slutar med en gapande Pillan med ögon som lägger igen sig innan vinjetten rullar klart....
 
 
//PIllan


De där måste jag bara testa, ser galet goda ut. Heja Sverige vi knep en Oscar minsann..... Kramisar Tina





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se