God morgon kyliga vintermorgon

 
 
 
 
Ja nu har det blivit vinter på riktigt om min termometer visar -15 just nu.
 
 
Har en del to do vid datorn så jag har en hel kanna kaffe brevid mej plus en skål med grekisk youghurt, keso, hallon, blåbär, fikon, kakaonibs, chiafrön, kokos etc (typ allt möjligt ; )
Det ska fixas med bankärenden, dagisscheman osv....trist men det måste ju göras
 
***********************************************
 
 
Apropå kyla och vinter nästan överallt läser jag på bloggar och Insta om att man skriker ut -Välkommen våren -Ge oss vår nu -Vårinspo....
 
Hallå Januari och Februari är mej veterligen de månader som verkligen sammankopplas med vinter i allra högsta grad!!?  Ofta med många minusgrader i längre perioder...
 
 
Självklart längtar jag också till våren men just nu känns det som man får "tugga" vinter x antal dagar innan det blir tala om någon vår.... Lev lite mer i nuet
 
Visst i Skåne kan det säkert börja bli lite vårlikt i slutet av februari, men hey det har nyss varit Jul och Nyår, Hold your horses :)
 
 
 
 
I går kväll körde jag först spinning en timma och sedan core 45 minuter.
Rejält slut i kroppen kan jag lova... Kom hem, duschade och parkerade framför tv:n. Hade sett fram emot en skön ensam stund med fritt zappande!
 
Ehhh vaknade väl där vid 23-tiden med ömmande gam-nacke och en halvöppen mun torr som Sahara.
Bara att släpa sig upp till sängen och fortsätta sovandet ...
 
Sov nu fram till 07:30!! Alltså snacka om utsövd Så Skönt!!
 
Nu ska jag ta tag i to do sedan blir det damernas slalom på tv, efterföljande isande prommenad med pod i lurarna...
Kvällen ägnas åt vännina + gym = vinnande koncept!
 
 
//PIllan


Hoppas verkligen på att vi får lite snö här nere, vintern blir ju så mycket mysigare då. Ha en härlig afton. Kramisar Tina

Ja nu är det verkligen vinter som man gått och väntat på! Håller med dig om att man ska leva mer i nuet :)

Ja någon vår är det inte på tal om här i sthlm heller:) -13 har vi och det är väl som det ska liksom:) kramar

Instämmer verkligen!
Förstår inte heller detta med 'ut med jul-in med vår'-grejen.
Finns lite tid där emellan oxå :)
/ Malin
malinedlund.blogg.se





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se